کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

شکایت از توییتر به‌خاطر عدم پرداخت اجاره

ثریا حقی / مالک مقر اصلی توییتر در سان‌فرانسیسکو، از توییتر به اتهام عدم پرداخت 136هزار و 250 دلار اجاره‌‌بهای ملک، شکایت کرده است.

صاحب ملک، شرکت کالیفرنیایی کلمبیا ریت (Columbia Reit)، ادعا می‌کند در تاریخ 16 دسامبر سال 2022 به شرکت ایلان ماسک اخطار داده که اجاره‌بهای فضای اداری طبقه سی‌ام ساختمان هارتفورد در شماره 650 خیابان کالیفرنیا در سان‌فرانسیسکو را پرداخت کند و در غیر این‌صورت، این شرکت مجبور خواهد بود مراتب را به دادگاه اطلاع دهد و شکایت کند.

در نهایت نیز با توجه به اینکه توییتر ظاهراً واکنشی به این اخطاریه نشان نداده، کلمبیا ریت تصمیم دارد در تشکیل پرونده‌ای در دادگاه عالی سان‌فرانسیسکو، قضیه را به‌صورت قانونی پیگیری کند.

این در حالی است که نیویورک‌تایمز، پیش‌تر نیز در 13 دسامبر گزارشی منتشر کرده بود؛ مبنی بر اینکه توییتر هفته‌ها اجاره‌بهای دفتر مرکزی خود یا هیچ‌یک از دفاتر جهانی دیگر را پرداخت نکرده است. این شرکت همچنین در اوایل آخرین ماه از سال 2022، به دلیل امتناع از پرداخت هزینه دو پرواز چارتر مورد شکایت قرار گرفته بود.

به نظر می‌رسد ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، مدتی است رویه کاهش شدید هزینه‌ها را در پیش گرفته و این استراتژی حتی شامل اجاره‌بهای دفتر مرکزی و به احتمال زیاد دیگر دفاتر شرکت نیز شده است. نیویورک‌تایمز معتقد است ایلان ماسک بعد از تعدیل نیروی بزرگی که در توییتر به راه انداخت، احتمالاً این‌ بار در تلاش است با مذاکره با مالکان دفاتر، هزینه‌های مربوط به آن را نیز سروسامان دهد. به گزارش نیویورک‌تایمز، ماسک در سانفرانسیسکو، جای پای شرکت را در خیابان 650 کالیفرنیا از چهارطبقه به دوطبقه کاهش داده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/o6nk
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.