کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

شیکاگو؛ شهر مادر لجستیک

چرا شیکاگو خانه فناوری لجستیک در آینده است؟

شیکاگو به یک شهر پیشرو در زمینه فناوری لجستیک تبدیل شده است. این شهر بادخیز که به‌عنوان چهارراه ملی برای جابه‌جایی بار از طریق هوایی، ریلی و کامیون محسوب می‌شود، مدت زیادی شهر پیشروی جهان در صنعت حمل‌ونقل، توزیع و لجستیک (TD&L) بوده است.

بخش توزیع و لجستیک شیکاگو یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های این کشور است و تأثیر زیادی بر اقتصاد بومی منطقه دارد. بر اساس بولتن جهانی تجارت شیکاگو (WBC)، صنعت TD&L شیکاگو سالانه 24 میلیارد دلار خروجی تولید دارد و بیش از 260هزار شخص حقیقی را استخدام می‌کند. علاوه بر این، بیش از 16 هزار شرکت توزیع و لجستیک در منطقه مترو واقع شده‌اند که بالاترین رتبه در کشور آمریکاست.

سرمایه‌گذاری‌های ملی در این بخش با وجود بادهای معکوس اقتصادی ادامه دارد. بر اساس گزارش فناوری زنجیره تأمین Pitchbook، در سه ماهه دوم سال جاری، 243 معامله به ارزش 6/8 میلیارد دلار انجام شد.

این گزارش را فورکیتز مستقر در شیکاگو به‌عنوان یک پلتفرم ارائه‌دهنده زنجیره تأمین پیش‌بینی‌کننده، برجسته کرده است. این یونیکورن تازه‌ساخته‌شده در ژوئن ۲۰۲۲، 80 میلیون دلار از سری D جمع‌آوری کرد.

فدکس در این دور شرکت کرد، اما به همان اندازه برایش قابل توجه بود که آنها چگونه با فورکیتز برای ایجاد ‌یک پلتفرم اطلاعاتی زنجیره تأمین و بالا بردن قابلیت پیش‌بینی و دیده‌شدن، شریک شده‌اند. گزارش Pitchbook همچنین اشاره می‌کند با وجود کاهش زیاد بودجه، میانگین اندازه معاملات برای استارتاپ‌های فناوری زنجیره تأمین در تمام مراحل تا 30 ژوئن 2022 نسبت به سال قبل از آن، افزایش یافته است و استارتاپ‌های مرحله اولیه افزایش بودجه را نسبت به رقم سال 2021 ثبت کردند. بسیاری از کارآفرینان شیکاگو با تکیه بر زیرساخت‌های موجود توانسته‌اند از نقاط قوت تاریخی شهر و قدرت فناوری رو به گسترش برای ساخت شرکت‌هایی که بحرانی‌ترین مشکلات زنجیره تأمین جهانی را حل می‌کنند، استفاده کنند.

طبق گزارش WBCبیش از 100 شرکت فناوری لجستیک دارای دفتر مرکزی محلی در شیکاگو فعال است که بیش از 34 هزار نفر در این شرکت‌ها استخدام شده‌اند. این بخش بین سال‌های 2019 و 2021 با افزایش 802 درصدی در سرمایه‌گذاری – بالاترین میزان در میان شهرهای همتا – و پنج یونیکورن و دو شرکت عمومی فناوری لجستیک که دفتر مرکزی آنها در شیکاگوست، مواجه بوده است.

برای گرد هم آوردن جامعه توزیع و لجستیک، ورد بیزینس شیکاگو و 1871 میزبان دو رویداد هستند؛ افتتاحیه اجلاس نوآوری زنجیره تأمین 1871 با اکسنچر در 5 اکتبر و افتتاحیه Chicago Venture Summit Future-of-Logistics توسط ورد بیزینس شیکاگو در روزهای5 و 6 اکتبر 2022 برگزار شدند. این رویدادها اکوسیستم استارتاپی لجستیک پررونق شهر را به نمایش گذاشته و شیکاگو را به‌عنوان مقصدی جهانی برای بنیان‌گذاران، نوآوران و سرمایه‌گذاران معرفی کردند.

رهبران این سازمان‌ها تحلیل‌های قدرتمندی ارائه می‌دهند. تحلیل هایی که نشان می‌دهد چرا اکنون زمان مناسبی برای پیوستن به مرکز فناوری لجستیک شیکاگو است. بتسی زیگلر، مدیرعامل 1871، توضیح می‌دهد: «جامعه نوآوران ما برای مقابله با چالش‌های مهم امروزی گرد هم آمده‌اند و به کل تجارت خدمات می‌دهند. از ایده گرفته تا فورچون 500؛ هیچ مشکلی وجود ندارد که ما نتوانیم با فعال‌کردن قدرت فکر جمعی خود آن را حل کنیم. ما مشتاقانه منتظریم رهبران و کارآفرینان را گرد هم بیاوریم و آنها را برای ایجاد راه‌حل‌های زنجیره تأمین توانمند کنیم تا آینده روشن‌تری را در شهر ما و فراتر از آن بسازند.»

مارک تبه، رئیس شورای نوآوری و سرمایه‌گذاری جهانی تجارت شیکاگو توضیحات بیشتری می‌دهد: «بخش فناوری لجستیک شیکاگو جنبه اصلی نوآوری و اکوسیستم را نشان می‌دهد. ما خانه برخی از بهترین بنیان‌گذاران هستیم که نوآوری را گسترش می‌دهند. چراکه مهم‌ترین چالش‌های جهان در زمینه زنجیره تأمین، لجستیک و توزیع است.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/66i7
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.