صعود بدون سقوط

رشد شش برابری تجارت در شبکه‌های اجتماعی

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

پیش از این برخی کارشناسان معتقد بودند که با کنترل همه‌گیری کرونا، احتمال افت تجارت در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. اما پیش‌بینی تازه یک سایت آماری، چیز دیگری را نشان می‌دهد. آن‌طور که گزارش‌های تازه می‌گویند ارزش فروش تجارت در شبکه‌های اجتماعی بین سال‌های 2020 تا 2027 به رقم 5/604 میلیارد دلار خواهد رسید.

این پیش‌بینی در سایت استاتیسا منتشر شده و نشان می‌دهد رقم تجارت در شبکه‌های اجتماعی طی این بازه، بیش از شش برابر خواهد شد. ارقام مطرح‌شده در این پیش‌بینی گویای این مطلب است که رقم فروش و تجارت در شبکه‌های اجتماعی در سال 2021 روی عدد 4/114 میلیارد دلار می‌ایستد تا یک رشد دو برابری را نسبت به سال قبل از آن به ثبت برساند.

برخی معتقدند این رشد تصاعدی به دلیل شیوع کرونا و نیاز مردم به استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. طبق این گزارش، تجارت صورت‌گرفته در شبکه‌های اجتماعی در سال 2022 به 3/154 میلیارد دلار و سال بعد یعنی در 2023 به رقم 8/202 میلیارد دلار خواهد رسید.

نکته مهم رشد مداوم این ارقام است. در هیچ کجای این نمودار، کاهش ثبت نشده است. به طوری که در سال 2025، رقم تجارت صورت‌گرفته در شبکه‌های اجتماعی به 1/350 میلیارد دلار خواهد رسید. این رشد در سال 2026 ادامه خواهد داشت تا عدد 460 میلیارد دلار را برای این سال به ثبت برساند. در نهایت در سال 2027 کل تجارت صورت‌گرفته در شبکه‌های اجتماعی روی عدد 5/604 میلیارد دلار می‌ایستد.

پیش‌بینی این سایت گویای این مطلب است که حتی در سال‌های پساکرونا هم تجارت در شبکه‌های اجتماعی واژه‌ای کلیدی برای بسیاری از کسب‌وکارها خواهد بود. پیش از این هم بسیاری از کارشناسان تأکید می‌کردند که به واسطه رشد شبکه‌های اجتماعی، شاهد ظهور کسب‌وکارهای تازه‌ای بر بستر این پلتفرم‌ها خواهیم بود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/hj2e
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.