کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
پیش از این برخی کارشناسان معتقد بودند که با کنترل همهگیری کرونا، احتمال افت تجارت در شبکههای اجتماعی وجود دارد. اما پیشبینی تازه یک سایت آماری، چیز دیگری را نشان میدهد. آنطور که گزارشهای تازه میگویند ارزش فروش تجارت در شبکههای اجتماعی بین سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷ به رقم ۵/۶۰۴ میلیارد دلار خواهد رسید.
این پیشبینی در سایت استاتیسا منتشر شده و نشان میدهد رقم تجارت در شبکههای اجتماعی طی این بازه، بیش از شش برابر خواهد شد. ارقام مطرحشده در این پیشبینی گویای این مطلب است که رقم فروش و تجارت در شبکههای اجتماعی در سال ۲۰۲۱ روی عدد ۴/۱۱۴ میلیارد دلار میایستد تا یک رشد دو برابری را نسبت به سال قبل از آن به ثبت برساند.
برخی معتقدند این رشد تصاعدی به دلیل شیوع کرونا و نیاز مردم به استفاده از شبکههای اجتماعی است. طبق این گزارش، تجارت صورتگرفته در شبکههای اجتماعی در سال ۲۰۲۲ به ۳/۱۵۴ میلیارد دلار و سال بعد یعنی در ۲۰۲۳ به رقم ۸/۲۰۲ میلیارد دلار خواهد رسید.
نکته مهم رشد مداوم این ارقام است. در هیچ کجای این نمودار، کاهش ثبت نشده است. به طوری که در سال ۲۰۲۵، رقم تجارت صورتگرفته در شبکههای اجتماعی به ۱/۳۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید. این رشد در سال ۲۰۲۶ ادامه خواهد داشت تا عدد ۴۶۰ میلیارد دلار را برای این سال به ثبت برساند. در نهایت در سال ۲۰۲۷ کل تجارت صورتگرفته در شبکههای اجتماعی روی عدد ۵/۶۰۴ میلیارد دلار میایستد.
پیشبینی این سایت گویای این مطلب است که حتی در سالهای پساکرونا هم تجارت در شبکههای اجتماعی واژهای کلیدی برای بسیاری از کسبوکارها خواهد بود. پیش از این هم بسیاری از کارشناسان تأکید میکردند که به واسطه رشد شبکههای اجتماعی، شاهد ظهور کسبوکارهای تازهای بر بستر این پلتفرمها خواهیم بود.