کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

موفقیت در بازار بزرگ

هشت استراتژی مهم برای تجارت در شبکه‌های اجتماعی

با اینکه اکثریت قریب به اتفاق خریدهای بازار خرده‌فروشی هنوز هم در فروشگاه‌ها انجام می‌شود، اما باز هم فروش در شبکه‌های اجتماعی رو به افزایش است. به طوری که انتظار می‌رود بیش از 22 درصد کل خرده‌فروشی‌ها تا سال 2023 مربوط به شبکه‌های اجتماعی باشد.

البته این مسئله همین حالا هم کمی محقق شده و برخی آمارهای وزارت بازرگانی ایالات متحده نشان می‌دهد سهم کل بازار خرده‌فروشی آنلاین برای اولین بار در تاریخ فوریه گذشته، بیشتر از فروش کالاهای عمومی بوده است. به همین خاطر می‌توان درک کرد که چرا برندهای مختلف سرمایه‌گذاری خود را روی شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند.

یک نظرسنجی صورت‌گرفته از 200 مدیر خرده‌فروشی نشان می‌دهد 50 درصد برندهای خرده‌فروشی تاکنون تلاش‌هایی برای هماهنگ‌سازی تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی انجام داده‌اند و 75 درصد می‌گویند سرمایه‌گذاری خود را در رسانه‌های اجتماعی افزایش می‌دهند یا حفظ می‌کنند.

دهه 2020 را دهه تجارت الکترونیک نام‌گذاری کرده‌اند و در این سال‌ها برندهای مختلف تلاش خواهند کرد تا از این نقطه عطف میان تجارت و رسانه‌های اجتماعی بیشتر از قبل استفاده کنند.

در این مطلب به هشت استراتژی مهم در خصوص تجارت اجتماعی اشاره می‌کنیم که به خرده‌فروشان در ایجاد اعتماد متقابل با مصرف‌کننده و افزایش فروش آنلاین کمک خواهد کرد.

یک؛ باید مشتریان خود را بشناسید. وقتی رقابت‌های امروز برای جلب توجه خریداران این‌قدر جدی است، موفقیت شما به شناختی بستگی دارد که از مشتریان خود دارید.

دو؛ سرمایه‌گذاری روی پلتفرم مناسب بسیار مهم است. امروزه طیف وسیعی از پلتفرم‌های اجتماعی و دیجیتال وجود دارد که مردم در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. اما برندها بودجه و منابع محدودی دارند و به همین خاطر باید بهترین کانال ارتباطی را برای اتصال به مخاطب خود پیدا کنید.

سه؛ همیشه بهینه‌سازی کنید. ما شاهد ظهور بسترهای جدید هستیم و در چنین شرایطی، استراتژی تجارت اجتماعی شما باید به‌روز باشد. گمان نکنید که اگر یک پلتفرم در گذشته مؤثر بوده، باز هم برای شما مفید خواهد بود.

چهار؛ استراتژی‌ای که باید در پیش بگیرید، کوتاه کردن مسیر خرید برای مشتری و یکپارچه کردن آن است. وقتی صحبت از خرید مدرن می‌شود، راحتی مشتری اولویت کار شماست. برندهایی که این کانال‌های ارتباطی را با تسهیل دسترسی همراه می‌کنند، اعتماد بیشتری هم از سوی مخاطب خواهند داشت.

پنج؛ استفاده از ویژگی‌های پرداخت در شبکه‌های اجتماعی، نکته مهمی است. وقتی شخصی در حال جست‌وجوی گزینه‌های مدنظر خود است، ممکن است با موانع بسیاری روبه‌رو باشد. این موانع را کنار بزنید.

شش؛ استفاده از تصاویر مستند از محصول قابل ارائه بسیار اهمیت دارد. این مسئله می‌تواند اعتماد بیشتری را از سمت مشتری به سوی شما بکشاند.

هفت؛ استفاده از محتواهایی که توسط کاربران یا اینفلوئنسرهای ارگانیک تولید شده است، استراتژی درستی است. تجربه مشتری و محتوای تولیدشده از سوی آن‌ها، معتبرترین و تأثیرگذارترین محتوا برای جلب نظر مشتری است.

هشت؛ در نهایت تلاش کنید مخاطب خود را درگیر کنید. می‌توانید این کار را با ایجاد کمپین‌های مختلف و دعوت از مشتریان انجام دهید. البته علاوه بر موارد ذکرشده، نکات بسیاری درباره استراتژی فروش محصول در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که می‌توانید با آگاهی از آن، یک برند مشتری‌مدار برای خود بسازید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/a1mf
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.