کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مأموریت کریستین جانگ / رئیس بخش فروش آسیا-پاسیفیک جی‌پی‌ مورگان چطور به آینده صنعت خودش نگاه می‌کند؟

کریستین جانگ روی چه خدماتی تمرکز کرده است؟

تقریباً همه افراد روی کره زمین از وجود و فعالیت «جی‌پی مورگان» به‌عنوان یک بانک سرمایه‌گذاری آگاه هستند، اما «کریستین جانگ» می‌گوید فعالیت‌های این بانک بسیار متنوع‌تر از آن است که مردم فکر می‌کنند. او توضیح می‌دهد: «کسب‌وکار پرداخت فقط بخشی از فعالیت‌های جی‌پی ‌مورگان است و در واقع در دل یک تجارت کاملاً بزرگ این شرکت در منطقه آسیا-پاسیفیک قرار می‌گیرد.»

جانگ درباره فعالیت‌های این بانک سرمایه‌گذاری در این منطقه می‌گوید: «ما با حضور در داخل کشورهای مختلف منطقه در ۱۶ بازار متنوع فعالیت می‌کنیم. کار ما در بخش پشتیبانی از نیازهای مشتریان آسیایی است تا کمک کنیم آنها حرکت و مسیر کسب‌وکار خود را برمبنای ترندهای جهانی تعریف و تنظیم کنند.»

در منطقه آسیا-پاسیفیک، کسب‌وکار حوزه پرداخت جی‌پی ‌مورگان مراکزی در شهرهای مانیل و بمبئی دارد که برخی از خدمات خزانه‌داری و پردازش تجاری را که این شرکت به نمایندگی از مشتریان خود انجام می‌دهد، تسهیل می‌کند.


آدم‌های الهام‌بخش جانگ


وقتی در چنین سطح بالایی از تجارت جهانی کار می‌کنید، چند ستاره درخشان در زندگی و حرفه‌تان لازم است تا الهام‌بخش شما باشند. جانگ می‌گوید که همیشه به تاکیس جورجاکوپولوس، رئیس جهانی بخش پرداخت‌های شرکت جی‌پی ‌مورگان به‌عنوان یک الگو نگاه می‌کند: «او پیش از این رئیس من بود و زمانی که تجارت چندملیتی شرکت را اداره می‌کرد، پیشینه استراتژیک منحصر به فردی را برای ایفای نقش خود به کار می‌بست.

چشم‌انداز او از گردهم‌آوردن چهار کسب‌وکار مجزا زیر یک چتر پرداخت، چیزی است که امروز این شرکت را متمایز می‌کند و بانک را قادر می‌سازد قابلیت‌ها و خدمات پرداخت و مدیریت نقدی و مالی تجارت را به مشتریان خود ارائه دهد. امروز، ما روزانه تقریباً ۱۰ تریلیون دلار پرداخت را با بیش از ۱۲۰ ارز و در بیش از ۱۶۰ کشور در سراسر جهان پردازش می‌کنیم. با این حال، تازه در حال شروع این سفر پرماجرا هستیم!»

جانگ که اهل سنگاپور است، از بنیانگذار فقید این کشور و اولین نخست‌وزیر آن یعنی «لی کوان یو» نیز الهام گرفته است. جانگ می‌گوید که لی سنگاپور را روی نقشه جهان آورد و صنعت خدمات مالی تحت رهبری او در این کشور رونق گرفت: «حالا سنگاپور یکی از مراکز مالی کلیدی در سطح جهانی و مدام در حال رشد است؛ بنابراین من واقعاً از شیوه او در اداره کشور برای ایفای نقشم در جی‌پی ‌مورگان الهام می‌گیرم.»


بلاکچین یک محرک کلیدی در پرداخت


جانگ به امکاناتی که بلاکچین به وجود می‌آورد، معتقد است و انتظار دارد که فناوری غیرمتمرکز ستون اصلی استراتژی جی‌پی مورگان را در سال‌های آینده تشکیل دهد، زیرا معتقد است این شرکت در آینده پرداخت، نوآوری‌ها و ابداعات زیادی خواهد داشت: «ما در سطح جهانی روی فرصت‌هایی کار می‌کنیم تا از فناوری‌های در حال ظهور بهترین استفاده را بکنیم. ما به نیازها و راه‌حل‌های مختلف در حوزه‌های مختلفی چون بازار، توکنیزاسیون، جابه‌جایی پول در زمان واقعی و پرداخت‌های فرامرزی فکر می‌کنیم و تلاش داریم از بلاکچین و رمزارزها در این زمینه استفاده حداکثری کنیم.»

او در حالی که به آینده‌ای امیدوارانه نگاه می‌کند، تمرکز دقیق تیم پرداخت آسیایی شرکت جی‌پی‌ مورگان را با این عبارات خلاصه می‌کند: «ما بر این باوریم که راه‌حل‌های پرداخت بی‌نقص و ایمن می‌تواند به مشتریان و کسب‌وکار آنها کمک کند تا با ریل‌‌گذاری درست، رشد، تنوع و پیشرفت را در شرکت‌شان محقق کنند. این خدماتی است که این تیم می‌خواهد برای شرکت‌ها، مؤسسات مالی و مصرف‌کنندگان آن‌ هم به هر روش یا کانالی که در صنعت پرداخت وجود دارد، میسر سازد.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/jezd
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.