کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مارک بنیوف هم تجدیدنظر کرد

خرده‌فروشی بزرگ سلزفورس از کارمندان خواسته به دفاتر کار بازگردند و دیگر دورکاری نکنند

شرکت خرده‌فروشی معروف سلزفورس به برخی کارمندان دورکار خود دستور داده تا به دفتر خود بازگردند. نکته جالب این است که این دستور با اظهارات قبلی «مارک بنیوف»، مدیرعامل آن در تضاد است.

این شرکت در ماه‌های اخیر مشاغل خود را کاهش و دستورالعمل درآمد سالانه خود را نیز تغییر داد و عددهای آن را کم کرد. به گفته سه نفر از افراد داخلی، سلزفورس به برخی از اعضای تیم فروش خود گفته که باید به دفتر بازگردند.

یکی از این افراد گفته این دستور فعلاً شامل حال کسانی می‌شود که در حال حاضر در نزدیکی یکی از دفاتر شرکت زندگی می‌کنند. گویا قرار است برخی از تیم‌ها هر روز به دفتر بازگردند و برخی فقط برای بخشی از هفته.

یکی از سخنگویان سلزفورس می‌گوید که نیروی کار شرکت ترکیبی است؛ به این معنی که افراد هم از دفتر باید استفاده کنند و هم از خانه کار کنند. او می‌گوید: «ما یک محیط کاری ترکیبی داریم که رهبران و تیم‌ها را قادر می‌سازد تا با هدف مشترک با هم کار کنند. آنها می‌توانند تصمیم بگیرند که چه زمانی و کجا برای همکاری، نوآوری و موفقیت مشتری گرد هم آیند.»

بنیوف قبلاً دستورات بازگشت به کار دیگر شرکت‌های حوزه فناوری را مورد انتقاد قرار داده بود. در رویداد تور جهانی سلزفورس در ماه ژوئن، او اظهار داشت که «اجبار اداری هرگز کارساز نیست». با وجود برج‌های اداری عظیم این شرکت در سان‌فرانسیسکو و نیویورک و برنامه‌های آتی آن برای ساخت یا خرید برج‌های بیشتر در شیکاگو، سیدنی، دوبلین و توکیو، بنیوف قبلاً نسبت به میزان حضور کارکنان در این ساختمان ابراز بی‌تفاوتی کرده و تأکید کرده بود که مسئله دورکاری منافاتی با خرید این ساختمان‌ها ندارد.

دستور بازگشت به دفتر کمتر از دو هفته پس از تأیید این شرکت انجام شد که کاهش مشاغل تا حد زیادی بر تیم‌های فروش آن تأثیر گذاشته است؛ زیرا تقاضای مشتریان پس از همه‌گیری کرونا برای خرید نرم‌افزار ابری سازمانی آن کاهش یافته است.

یکی از کارمندانی که اخیراً اخراج شده، خبر داده که به آنها گفته شده که شرکت فروشندگانی را که در سه‌ماهه اخیر معامله قابل توجهی نبسته‌اند، کاهش داده و به همین دلیل صدها نفر تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. اخیراً این شرکت با استفاده از یک سیستم سهمیه‌بندی که عملکرد کارکنان را زیر نظر می‌گیرد، تلاش کرده تا با کاهش اهداف غیرواقعی نیروی فروش خود را قبل از رسیدن به مرحله اخراج راهبری کند. در ماه آگوست، سلزفورس دستورالعمل درآمد سالانه خود را به حدود 30 میلیارد دلار کاهش داد که از حدود 31 میلیارد دلاری که در ماه می پیش‌بینی کرده بود، کاهش یک میلیارد دلاری را نشان می‌دهد؛ کاهشی که به قیمت سهام آن در بورس آسیب زد. حالا بسیاری می‌گویند که بازگشت کارمندان به دفاتر کاری‌شان چندان مسئله را حل نمی‌کند و احتمالاً تأثیری بر درآمدهای شرکت ندارد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/cmd5
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.