کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

متا کارمندان خود را از حضور در بلایند منع کرد

به بهانه حفظ سلامت روان کارمندان!

«بلایند» اپلیکیشنی است که یک فضای عمومی و ناشناس برای کارمندان تأییدشده فراهم می‌کند تا در آن در مورد مسائل مختلف بحث کنند. کاربران در بلایند بر اساس موضوعات، شرکت و صنعت گسترده خود گروه‌بندی می‌شوند. این برنامه ادعا می‌کند که کاربران فقط از طریق ایمیل کاری شرکت خود می‌توانند ثبت‌نام کنند، بنابراین احتمال اینکه هویت آنها جعلی باشد، بسیار کم است. البته آنها هویت کاربران را غیرقابل ردیابی نگه می‌دارند.

از این برنامه برای بحث درمورد موضوعات روزمره مانند حقوق و… استفاده می‌شود، اما بلایند در موارد متعددی نیز خبرساز بوده است؛ به‌ویژه زمانی که نظرسنجی‌های ناشناس آن نظرات صریح کارمندان در صنایع گوناگون را نشان می‌دهد.

طبق صفحات بلایند در فروشگاه‌های اپ‌استور و گوگل‌پلی، کارمندان بیش از ۸۳ هزار شرکت در این پلتفرم ثبت‌نام کرده‌اند. به گفته فوربس، این اپلیکیشن در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و با دادن اطلاعاتی به مدیران درباره نگرانی‌های کارمندان، بر تصمیمات شرکتی تأثیر می‌گذارد.

به‌تازگی و بر اساس پست کارکنان متا در این پلتفرم، مدیر ارشد فناوری شرکت متا کارمندان را از نوشتن در مورد شرکت در بلایند باز می‌دارد. کارکنان گفته‌اند که اندرو بوز بوسورث به آنها گفته که این سایت برای سلامت روان آنها مضر است و باید از آن خارج شوند. یکی از کارمندان متا روز چهارشنبه گذشته در بلایند پستی گذاشت و گفت: «مدیر ارشد فناوری ما در مورد اینکه بلایند چقدر برای سلامت روانی بد است صحبت کرد.»

وی افزود: «او به‌وضوح بلایند را به‌طور مداوم می‌خواند و این بسیار خنده‌دار است، زیرا او مسئول فعالیت‌های متاورس است. تصور کنید هزاران رشته در مورد اینکه چگونه در حال ازدست‌دادن قدرت خود هستید. بخوانید.»

چند نفر دیگر از کارکنان متا نیز وارد بحث شده‌اند. یکی نوشته است: «درست می‌گوید، اما دیگر قدرتی برای ازدست‌دادن ندارد.» در حالی که دیگری افزوده است: «مدیر ارشد فناوری من نابینا (Blind) است.» بلایند به اینسایدر گفت که بیش از ۶۴ هزار کارمند متا در این پلتفرم ثبت‌نام کرده‌اند که به گفته او بیش از سه‌چهارم نیروی کار متاست. همچنین گفته شده است که نزدیک به سه هزار کارمند متا یک روز قبل از اینکه بنیان‌گذار فیس‌بوک ۱۱ هزار جایگاه شغلی را لغو کند، به بلایند پیوستند.

یکی دیگر از کارمندان متا، ظاهراً به نقل از بوسورث، در بلایند پست گذاشته است: «از بلایند خارج شوید. این وحشتناک است. آنجا فقط منبع اطلاعات نادرست و مزخرف است. تعدادی از افراد بودند که تأییدیه‌های ادعایی را پست کردند که واقعاً معتبر به نظر می‌رسید. آنها کاملاً ساختگی بودند.»

بلایند از کاربران می‌خواهد آدرس ایمیل کاری، عنوان شغلی و نام کارفرمای خود را هنگام عضویت ارائه دهند. کیوم کیم، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر بازرگانی بلایند به اینسایدر گفت که از خواندن پست‌های امثال بوسورث در این پلتفرم تعجب نکرده است. او گفت: «من فکر می‌کنم همین برای اثبات این واقعیت کافی است که هیچ منبع بهتر دیگری برای درک آنچه واقعاً در ذهن مردم می‌گذرد، وجود ندارد. به نظر من این همچنین نشان‌دهنده ناراحتی‌ای است که مدیران و شرکت‌ها ممکن است هنگام خواندن بحث‌ها احساس کنند، اما آنها همچنان عضو آن هستند زیرا به آن نیاز است.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/361h
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.