کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مخالفت با ادغام بزرگ / کارگران می‌گویند ادغام کروگر و آلبرتسونز به ضرر آنهاست

کارگران خواربارفروشی کالیفرنیای جنوبی و حامیان اجتماعی روز پنجشنبه، شش آوریل در یک خواربارفروشی «رالفز» در لیک‌وود تجمعی برگزار کردند تا با ادغام ۲۴.۶ میلیارد دلاری غول‌های سوپرمارکت کروگر و آلبرتسونز مخالفت کنند. این طرح که می‌گویند رقابت را کاهش می‌دهد، فروشگاه‌های مواد غذایی محلی را تعطیل می‌کند، قیمت مواد غذایی را افزایش می‌دهد و بیش از ۵۷۰۰ کارمند را بیکار می‌کند، با مخالفت فزاینده‌ای از سوی کارگران روبه‌رو شده است.

بر اساس توافق پیشنهادی، کروگر مستقر در سینسیناتی، آلبرتسونز مستقر در آیداهو را خریداری می‌کند و دو تا از بزرگ‌ترین خرده‌فروشان آمریکایی با هم تلفیق می‌شوند. این طرح در انتظار تأیید کمیسیون تجارت فدرال است و انتظار نمی‌رود این ادغام تا سال ۲۰۲۴ اتفاق بیفتد. طبق گزارش اخیر رویترز، در حال حاضر این دو شرکت در حال بررسی فروش ۲۵۰ تا ۳۰۰ فروشگاه خود برای رفع نگرانی‌های نظارتی هستند.

آلبرتسون مالک فروشگاه‌های آلبرتسونز، وونز و پاویلیون در سرتاسر کالیفرنیای جنوبی است، در حالی که کروگر مالک سوپرمارکت‌های کمتر رالفز و فود فور است. کارمندان هر دو شرکت توسط اتحادیه کارگران صنایع غذایی و بازرگانی نمایندگی می‌شوند. زمانی که قرارداد ادغام در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۲ اعلام شد، این دو غول خواربارفروشی بیش از ۷۱۰ هزار کارگر را در 4996 فروشگاه، 66 مرکز توزیع، 52 کارخانه تولیدی، 3972 داروخانه و 2015 مرکز سوخت استخدام کردند.

سه‌چهارم از کارگران کروگر که برای گزارش اقتصادی رانتیبل مورد بررسی قرار گرفتند، گفته‌اند کارمندان کافی برای انجام کارهای محوله در فروشگاه‌هایشان وجود ندارد و این امر بر امنیت محل کار، ایمنی حمل‌و‌نقل مواد غذایی و محافظت از کارکنان در برابر کووید تأثیر می‌گذارد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/xxl1
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.