کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مدیرعامل شرکت ملی پست عنوان کرد / تحقق ۹درصدی افزایش ترافیک مرسولات در هفت ماه نخست امسال

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه پیش‌بینی افزایش ترافیک در سال جاری ۱۲ درصد بوده، از تحقق ۹درصدی ترافیک در هفت‌ماهه امسال خبر داد.

جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده صاحبان سهام بودجه اصلاحیه سال ۱۴۰۲ شرکت ملی پست به ریاست «علی‌اصغر انصاری»، معاون‌ برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و با حضور محمود لیائی، مدیرعامل شرکت ملی پست ‌و نمایندگان وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست در این جلسه با اشاره به تغییر رفتار مشتریان و کاهش مرسولات کاغذی از افزایش ۹درصدی ترافیک خبر داد و گفت: «این مسئله روی تمام فرایندهای پستی اثرگذار است؛ بنابراین باید زیرساخت‌های پستی تقویت شود.»

وی با بیان اینکه پیش‌بینی افزایش ترافیک در سال جاری ۱۲ درصد بوده، از تحقق ۹درصدی ترافیک در هفت‌ماهه امسال خبر داد.

لیائی با اشاره به شعاری که سرلوحه کار پست قرار گرفته، گفت: «به جای اینکه مردم به پست مراجعه کنند، شرکت ملی پست برای خدمت‌رسانی به در منازل مراجعه می‌کند که این امر مستلزم بهره‌گیری از ظرفیت و توان بخش خصوصی چه از لحاظ نرم‌افزاری و چه سخت‌افزاری است.»

مدیرعامل شرکت ملی پست به پروژه‌های نوین پست اشاره کرد و در این خصوص از راه‌اندازی صندوق‌های هوشمند پستی به منظور صرفه‌جویی در زمان و همچنین هزینه‌ها و نیروی انسانی خبر داد.

لیائی به در دست اقدام بودن دو مگاپروژه اشاره کرد و از راه‌اندازی ۲۰ مرکز تجزیه و مبادلات هوشمند در سطح کشور و همچنین هزار صندوق هوشمند پستی در مراکز پستی تا پایان سال خبر داد.

همچنین در این جلسه معاون وزیر ارتباطات با تأکید بر تدوین طرح جامع هوشمندسازی خدمات و فرایندهای شبکه ‌پستی از دستور کار قرار داشتن پست لجستیک و سرمایه‌گذاری در این بخش خبر داد. وی با بیان اینکه امروز هوشمندسازی برای افزایش کیفیت خدمات الزامی است، بر ایجاد تحولی اساسی در زیرساخت‌های پست تأکید کرد.

انصاری با اشاره به اینکه هوشمندسازی علاوه بر سرمایه‌گذاری کلان به خلاقیت نیاز دارد، خواستار تشکیل اتاق فکری مشتمل بر نخبگان و افراد خوش‌فکر جهت هم‌افزایی ایده‌ها شد.

معاون وزیر ارتباطات، اقدامات مرتبط با هوشمندسازی را در دو بخش بهره‌وری و کیفیت کار و همچنین توسعه بازار نام برد و اضافه کرد: «در صورت ارائه خدمات مناسب، مردم از پست استفاده می‌کنند.»

وی استفاده از نوستالژی‌ها در پست را یکی از ابزارهای موفقیت شرکت در به‌دست آوردن بازار خدمات پستی دانست و آن‌ را ازجمله نکات مثبت یک سازمان عنوان کرد.

لازم به ذکر است مدیرعامل شرکت ملی پست اوایل سال جاری اعلام کرد که توانستند در فروردین‌ماه نسبت به فروردین سال گذشته رکورد بزنند و امسال با توجه به شرایط فراهم‌شده برای فروشگاه‌های اینترنتی که از پلتفرم‌های داخلی استفاده می‌کنند، حدود ۱۱ درصد نسبت به فروردین سال گذشته افزایش ترافیک داشتیم که نشان‌دهنده این است که مردم به شبکه‌ها و سکوهای داخلی اطمینان کرده‌اند و این پلتفرم‌ها در حال رونق گرفتن هستند.


آیا تجارت الکترونیک در پلتفرم‌های داخلی رونق گرفته است؟


مدیرعامل شرکت ملی پست در حالی درباره فعالیت فروشگاه‌ها در پلتفرم‌های داخلی و تأثیر آن روی افزایش ترافیک مرسولات این مجموعه صحبت می‌کند که فعالان بخش خصوصی حوزه لجستیک خرده‌فروشی در گفت‌وگوهایی که پیش از این با «کارنگ» داشته‌اند، عنوان کرده‌اند تاکنون ترافیک پستی قابل توجهی از سوی فروشگاه‌های فعال در پلتفرم‌های داخلی نداشته‌اند و همچنان سهم قابل توجهی از مرسولات حوزه تجارت الکترونیک، با وجود فیلتر بودن پلتفرم‌های خارجی برای فروشگاه‌های فعال در این پلتفرم‌هاست.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/43p0
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.