کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مدیرعامل مخابرات تهران: به مرور استفاده مردم از فیبر نوری بیشتر می‌شود

مدیرعامل شرکت مخابرات تهران اعلام می‌کند که در تلاش هستند با سرمایه‌گذاری بیشتر روی شبکه فیبر نوری سرعت‌های بالاتری به دست مشتریان خود برسانند و در حال حاضر این شرکت در تهران ۱۷۰ هزار مشترک متصل به فیبر نوری دارد. ملک جعفریان در پاسخ به «کارنگ» که با وجود محدودیت‌های اینترنت و اختلال‌ها روی شبکه، آیا رغبتی برای کاربران به استفاده از اینترنت بر مبنای فناوری فیبر نوری باقی می‌ماند یا خیر، اعلام کرد که به مرور با افزایش تولید محتوا در کشور و نیازمندی به استفاده از سرعت بالاتر، رغبت استفاده از فیبر نوری بیشتر می‌شود و مردم به سمت استفاده از این فناوری کشیده خواهند شد.

در آستانه روز جهانی ارتباطات، شرکت مخابرات تهران به توضیح برنامه‌های خود برای توسعه فیبر نوری در پایتخت کشور پرداخت. 

ملک‌ جعفریان، مدیرعامل شرکت مخابرات تهران در نشست خبری خود اعلام کرد که برای شتاب‌بخشی به سمت توسعه فیبر نوری، هفته‌های نوری مخابرات را راه‌اندازی کرده‌اند و هر هفته در یک استان افتتاحی در زمینه فیبر نوری صورت می‌گیرد.

او توضیح داد که با توجه به سیاست‌گذاری و مصوبه‌ای که از هیئت‌مدیره مخابرات دریافت کرده‌اند، برنامه‌ دارند که در چهار سال آینده دو هزار و ۶۶۷ میلیارد تومان روی شبکه فیبر نوری مخابرات سرمایه‌گذاری کنند و با این سرمایه‌گذاری پوشش یک میلیون و ۶۴۰ خانوار در تهران را فراهم کنند. همچنین او گفت با این برنامه‌ریزی قصد دارند تا هشت سال آینده یک میلیون و ۱۴۱ هزار متقاضی را به اینترنت فیبر نوری متصل کنند.

تلاش برای توسعه شبکه فیبر نوری در استان‌های مختلف کشور در حالی رخ می‌دهد که محدودیت و اختلال اینترنت باعث شده کاربران از سرویس اینترنت فعلی خود نیز استفاده نکنند و آن‌طور که مدیران برخی اپراتورهای ارتباطی می‌گویند، میزان استفاده پهنای باند کاربران نصف شده است. همچنین این مدیران اعلام می‌کنند که محدودیت و اختلال‌های اینترنت که همچنان نیز پس از گذشت بیش از هفت ماه ادامه دارد، توسعه فیبر نوری در کشور را زیر سؤال برده است. 

ملک‌ جعفریان در پاسخ به این سوال کارنگ که در شرایط فعلی اینترنت، نگران سرمایه‌گذاری در این بخش و عدم علاقه‌مندی کاربران به استفاده از اینترنت فیبر نوری، با توجه به محدودیت‌های اینترنت، نیستند گفت: «اینها بحث‌هایی است که باید در سطح سیاست‌گذاران در مورد آن صحبت شود، وظیفه فعلی ما ایجاد پوشش و امکان اتصال به فیبر نوری است.»

او ادامه داد: «همین حالا هم ۱۷۰ هزار مشترک داریم. مشتریان در صورت نیاز به سمت استفاده از فیبر نوری هم می‌آیند. همان‌طور که تا ۴۰ سال پیش مشترک تلفن ثابت فقط ۱۸ میلیون نفر بود و در ۱۰ سال گذشته ۱۲ میلیون نفر دیگر به این آمار اضافه شده است.»

او بحث بر سر محدودیت اینترنت را بحث مربوط به این شرکت نمی‌داند و تأکید می‌کند که آنها باید شبکه خود را بر اساس فناوری جدید گسترش دهند. ملک‌ جعفریان همچنین تأکید می‌کند که سیاست‌های مربوط به محدودیت اینترنت فقط مختص ایران نیست و در کشورهایی مانند چین و آمریکا هم در صورت لزوم برای مقابله با هجمه‌هایی شبکه‌های اجتماعی را ممنوع می‌کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/xl00
4 نظرات
  1. ابوالفضل می گوید

    رئیس مخابرات استان تهران ابوالفضل مرادی تبار مدیرعامل منصوب شد از فردا شرکت ایرانسل منصوب شد چهارشنبه ابلاغ میشه

  2. ابوالفضل می گوید

    مدیرعامل استان مخابرات استان تهران ابوالفضل مرادی تبار خدمت سه سال دارم اگر تایید می‌کنید

  3. ایزدپناه می گوید

    سلام علیکم نظر بنده این است که شرکت مخابرات ایران با کمال تاسف در پاسخگویی به تلفن های ضروری مشترکین ومردم نه تنها کار آئی ندارد بلکه بسیار ضعیف است موسسه ای که با میلیاردها میلیارد سرمایه مردم در بیت المال ملت ابزارهای گران وبی شمار در اختیار دارد وتلفن 2020را مرجع ابراز مشکلات دانسته خنده آور است که تماس گیرنده باید دقایق زیادی پس ا از تعریف وتمجید وتبلیغ آنچنانی بسته ها و مطالب غیر مرتبط با مشکل ارباب ورجوع در انتظار شنیدن صدای یک انسان مسئول پاسخگوئی بماند ودریغ از آن ودر پایان هم بی نتیجه قطع شود وهنگامی که در اینترنت شماره تلفن تماس منطقه را میجوئیم (مثلا مرکز تلفن شهید مدنی(88999700)که در تماس یک پیام گویا میگوید موجود نمیباشد وآنچه ۱۱۸ شماره میدهد دو شماره است ‌که یکی اصلا جواب نمی دهد ودیگری همیشه اشغال است. این ها گوشه ای از حق الناس شرکت مخابرات است این در حالی است که برای قطع تلفن مشترک لحظه ای درنگ نمی شود. حقیقتا ایا مدیریت به این امور هرگز می پردازد ؟ باید از خودشان پرسید. مردم هم انتظارات زیادی از چنین موسسه ای دارند البته شک ندارم همین پیام هم هرگز خوانده نخواهد شد.

  4. هادی می گوید

    دو ساله از مخابرات شهید نهری شهرک غرب درخواست فیبرنوری کردم با اینکه تجهیزات فیبرنوری در 10 متری سکونت من هست و فعاله ترتیب اثر نمیدهند و میگن فقط به برجها و مجتمع ها داده میشود الکی میگن همشون

نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.