کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مدیر تجربه افراد و برند کارفرمایی دیجی‌کالا مطرح کرد / چهار مؤلفه اصلی در تجربه بهتر از برند کارفرمایی

سهیل عظیمی، مدیر تجربه افراد و برند کارفرمایی دیجی‌کالا، یکی دیگر از سخنرانان در رویداد برند کارفرمایی بود که تجربه افراد از ابتدای جذب‌شان در دیجی‌کالا و احتمال خروج‌شان از این شرکت را مورد بررسی قرار داده تا افراد بتوانند بهترین تجربه را از دیجی‌کالا داشته باشند.

عظیمی در ابتدای سخنرانی خود از چگونگی آغاز همکاری افراد گفت: «همکاری افراد در یک سازمان مؤلفه‌های گوناگونی را شامل می‌شود. این مؤلفه‌ها عبارت‌اند از: ایجاد جذابیت، فرایند استخدام، تطبیق و یادگیری، دلبستگی به سازمان،‌ توسعه و خروج.»


تجربه افراد از برند کارفرمایی چگونه باید باشد؟


او در توضیح هر کدام از این مؤلفه‌ها گفت: «هر کدام از این مؤلفه‌ها شامل مواردی می‌شوند که در ادامه به آنها می‌پردازیم. همان‌طور که اشاره شد، اولین مؤلفه در تجربه همکاری بحث ایجاد جذابیت است. موارد زیادی در ایجاد جذابیت از جمله مشخص‌بودن مسیر شغلی، فرهنگ سازمانی و ارزش‌های پیشنهادی کارفرما، فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی،‌ قدرت بازاریابی ارجاعی، ساخت کامیونیتی و هویت برند تأثیرگذار هستند.»

عظیمی ادامه داد: «مؤلفه دیگر روند استخدام است که از اهمیت بسزایی برخوردار است. باید توجه داشت که برای داشتن یک فرایند استخدام خوب باید به چند مورد توجه کرد. بازاریابی ارجاعی و بازخورد، اهمیت زیادی در این فرایند دارد. اقدامات خودکار و مبتنی بر سیستم،‌ رویکرد داده‌‌محور، مخزن استعدادها و ردیاب استعدادها از دیگر موارد بااهمیت در روند استخدام است.»

عظیمی در ادامه سخنرانی خود به چهار مؤلفه اصلی دیگر در تجربه افراد از برند کارفرمایی یک سازمان اشاره کرد: «مؤلفه سوم تطبیق کارکنان با سازمان و یادگیری آنهاست؛ از جمله تطبیق تکنیکال آنلاین،‌ بازی‌وارسازی،‌ نقش و قدرت بدنه سازمان و جامعه‌پذیری سازمانی.»

مدیر تجربه افراد و برند کارفرمایی دیجی‌کالا بیان کرد: «چهارمین مؤلفه دلبستگی کارکنان به سازمان و مشارکت آنهاست. بهینه‌سازی مشارکت دیجیتالی کارکنان، محل کار فراگیر و متنوع،‌ برنامه شناخت شخصی‌سازی‌شده و بررسی درخواست‌های خدمات از موارد تأثیرگذار در ایجاد دلبستگی در کارکنان و درگیر کردن آنها در سازمان است. مرحله و مؤلفه پنجم توسعه است. برای توسعه نیاز است که در سازمان فرهنگ بازخورد برقرار باشد، به‌علاوه جریان مبتنی بر نوآوری از پایین به بالا باشد؛ نه از بالا به پایین، همچنین عملکرد سازمان می‌بایست مبتنی بر تأثیر باشد. فرایند رشد فنی کارکنان نیز از دیگر مواردی است که در توسعه آنها تأثیر می‌گذارد.»

او در پایان گفت: «مرحله جدایی و خروج کارکنان از سازمان‌ها نیز فرایند خود را دارد. در وهله اول سعی کنید این اتفاق را برای سهام‌داران روشن کنید. فرایند خروج کارکنان باید سیستماتیک باشد و به‌آرامی پیش برود. لیست سیاه و سفید داشته باشید و دسترسی کارکنانی را که خارج می‌شوند به وب‌سایت‌ها، نرم‌افزارها و… کنترل کنید. همچنین با افرادی که خارج می‌شوند، در ارتباط بمانید.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/dqsf
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.