کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

معاون نوآوری گروه داده‌پردازی پارسیان / فناوری اطلاعات مهم‌ترین عنصر استراتژی گروه داده پردازی پارسیان است

ثبت روز فناوری اطلاعات، برای بسیاری از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و دیگر حوزه‌های نزدیک و مرتبط، اتفاق پراهمیتی است.علی موسوی معاون نوآوری گروه داده پردازی پارسیان و عضو هیئت مدیره تجارت الکترونیک پارسیان در این راستا به برخی از موارد اهمیت روز فناوری اطلاعات اشاره کرد.

از جمله مواردی که موسوی در این راستا بیان کرده است، راه‌اندازی استودیو تجربه توسط گروه داده‌پردازی پارسیان بود. از مهم‌ترین فعالیت استودیو تجربه می‌توان به اشتراک تجربه‌ بین گروه‌های فناور و مدیران اشاره کرد.


رویداد روز فناوری اطلاعات بهترین گزینه برای حضور فعالان حوزه


علی موسوی معاون نوآوری گروه داده پردازی پارسیان و عضو هیات مدیره تجارت الکترونیک پارسیان عنوان کرد:«گروه داده‌پردازی پارسیان به عنوان هلدینگ و بازوی فناوری بانک پارسیان لازم است که در خصوص رویدادهای مرتبط با بخش فناوری همواره نقش گسترده‌ای داشته باشد.

 از این رو رویداد روز فناوری اطلاعات یکی از بهترین گزینه‌ها برای حضور مجموعه‌هایی مثل هلدینگ فناوری بانک‌ها و سایر بازیگران جدی حوزه است.

موسوی در ادامه گفت:«بانک پارسیان با استفاده از باز‌وهای مختلف خود اتفاقات خوبی را در کشور رقم زده و بسیاری از مسائل در حوزه فناوری اطلاعات از سوی گروه داده پردازی پارسیان در مجموعه بانک پارسیان هدایت می‌‍شود.

بنابراین لازم دانستیم که ما هم در روز فناوری اطلاعات حضور پررنگ تری داشته باشیم و اعلام کنیم مجموعه داده پردازی بانک پارسیان حامی فناوری در کشور است.»

موسوی در ادامه به تشریح نگاه گروه داده‌پردازی پارسیان در خصوص فناوری اطلاعات پرداخت و گفت:«نگاه گروه داده پردازی بانک پارسیان به فناوری اطلاعات، به صورتی است که این موضوع را به عنوان اصلی‌ترین موضوعات در میان استراتژی خود قرار داده است.

گروه داده پردازی پارسیان در انتهای سال گذشته با همین رویکرد فناورانه و نوآورانه بود که استودیو تجربه را به عنوان اولین استودیو تجربه کشور راه‌‌اندازی کرد که بهره‌وری آن نیز از ابتدای امسال آغاز شد.»


استودیو تجربه محلی برای تبادل تجربه فناوران و مدیران


معاون نوآوری گروه داده پردازی پارسیان، ضمن تشریح فعالیت استودیو تجربه گفت:«در استودیو تجربه تیم‌های فناور تجربه‌های خود را در اختیار مدیران قدیمی مجموعه‌ها، به خصوص مجموعه‌های بانکی قرارمی‌دهند و اجازه لمس و تجربه فناوری را به مدیرانی می‌دهند که دانش واندوخته بسیار زیادی را دارند اما شاید به دلیل مشغله‌های کاری فراوان از فناوری‌های روز دور ماند‌ه‌اند.»

موسوی ادامه داد:«استودیو تجربه داده‌پردازی پارسیان، محلی است برای تجربه فناوری و کمک به مدیران برای آشنایی بیشتر با فناوری روز تا بتوانند از فناوری اطلاعات در حوزه کاری خود استفاده کنند.

در استودیو تجربه پارسیان تیم‌های فناور در حوزه فین‌تک و بانکی و مالی حضور دارند. گروه‌های فناور، فناوری‌هایی که کسب کرده‌اند را دراختیار مدیرهای بانکی قرار می‌دهند تا بتوانند در راستای تحول دیجیتال به رخ دادن اتفاقات بهتر کمک کنند.»


 ایران کشوری پیشرو در فناوری


علی موسوی در ادامه صحبت‌هایش از اهمیت اختصاص روز فناوری در تقویم ملی گفت:« فناوری در هر حال از مهم‌ترین عوامل رشد هر جامعه و اکوسیستم است. اگر فناوری و در کنار آن نوآوری وجود نداشته باشد جامعه دچار خمودگی خواهد شد و اتفاقات تازه در آن رخ نخواهد داد، چنین جامعه‌ای دچار سکون خواهد شد در ضمن آنکه فضای رشد نیز از بین می‌رود، بنابراین فناوری باید یکی از اصلی ترین بحث‌های کلان سیاست‌گذاری در کشورها شمرده شود. لذا داشتن روز فناوری یکی از جدی‌ترین بحث‌ها است.»

موسوی در ادامه از وجود فناوری از دیرباز در ایران گفت:«ما باید این را بدانیم که فناوری و نوآوری سابقه طولانی در کشور ما دارد و از زمان‌های بسیار دوردر ایران برای فناوری اهمیت قائل بوده‌ایم. برای مثال قنات‌هایی که در ایران ساخته شده نمونه‌هایی از فناوری و نوآوری در تاریخ گذشته کشور است.

با نگاهی به تاریخ فناوری در ایران، شاهد اتفاقات خوبی که در طول زمان در حوزه فناوری افتاده‌ است خواهیم بود. بنابراین لازم است که فناوری و نوآوری سرلوحه کار همگان در کشور باشد.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/zgzv
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.