کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

ناوگان بار هوایی آمازون در هند راه‌اندازی شد

با سرمایه‌گذاری ۶.۵ میلیارد دلاری آمازون

آمازون بیش از ۶.۵ میلیارد دلار از سرمایه‌ خود را در آن ‌سوی آب‌ها، برای گسترش زیرساخت لجستیک خود اختصاص داده ‌است. این غول تجارت الکترونیک به‌تازگی ناوگان بار هوایی اختصاصی خود با نام «آمازون‌ایر» را در هند راه‌اندازی کرده‌ است.

این خرده‌فروش با شرکت باربر هوایی کوئیک‌جت (Quikjet) مستقر در بنگلور برای راه‌اندازی اولین سرویس حمل‌ونقل هوایی خود در این کشور شریک شده‌ است. به گفته وی، این شراکت آمازون‌ایر را قادر می‌سازد در تحویل خود چاشنی سرعت را دخیل کند. آمازون که از بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ برای این سرویس استفاده می‌کند، گفت که در ابتدا از آمازون‌ایر برای تحویل کالا در دهلی، بمبئی، حیدرآباد و بنگلور استفاده خواهد کرد. یکی از مدیران اجرایی آمازون، آمازون‌ایر را «یک پیشرفت بزرگ برای صنعت هوانوردی» توصیف کرد؛ بدون اینکه بگوید این امر چگونه ممکن است.

آمازون در سال ۲۰۱۶ ایر را با بیش از ۳۶ هواپیمای باری بوئینگ در ایالات متحده راه‌اندازی کرد. همچنین این برنامه به‌طور مختصر در بریتانیا هم مورد آزمایش قرار گرفته‌ است. هند سومین بازاری ا‌ست که آمازون خدمات حمل‌ونقل هوایی خود را در آن راه‌اندازی کرده ‌است. بنا به گفته این شرکت، این ناوگان هوایی شامل بیش از ۱۱۰ پرواز در ۷۰ مقصد در سرتاسر جهان است و «صدها میلیون دلار» در قابلیت‌های لجستیک هوایی سرمایه‌گذاری شده‌ است.

آمازون سرویس حمل‌ونقل هوایی خود را آمازون‌ایر می‌نامد، اما به طرز گیج‌کننده‌ای همچنان از نام پرایم‌ایر «Prime Air» برای هواپیماهایش استفاده می‌کند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/yug4
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.