نسل جدید، عادات جدید

شش نکته کلیدی در مورد چگونگی تغییر عادات خرید نسل زد با رسانه‌های اجتماعی بر اساس مطالعه جدیدی از غول تجارت اجتماعی (LTK)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مطالعه جدیدی که توسط پلتفرم خرید سازندگان LTK تهیه شده، نشان می‌دهد که رسانه‌های اجتماعی چگونه نحوه خرید ما را تغییر می‌دهند. این مطالعه شامل یافته‌های یک نظرسنجی آنلاین از کار LTK با برندها، سازندگان، و خریداران است. این شرکت همچنین شش روند را برای نظارت در سال ۲۰۲۳ به اشتراک گذاشته است؛ از جمله افزایش محتوای ویدئویی کوتاه.

طبق مطالعه جدیدی که توسط پلتفرم خرید متمرکز بر خالق LTK انجام شده، رسانه‌‌های اجتماعی نحوه خرید ما را چه به صورت آنلاین و چه در فروشگاه‌ها تغییر می‌دهند. گزارش ماه ژانویه با نام «وضعیت خرید با هدایت سازندگان» نشان می‌دهد با توجه به اینکه نسل زد به طور فزاینده‌ای ‌سلیقه خرید خود را از رسانه‌های اجتماعی وام می‌گیرد، محتوای ویدئویی نسبت به محتوای ثابت باعث رشد فروش بیشتر می‌شود و سازندگان و بازاریابان در حال متمایل‌شدن به این قالب هستند.

LTK که در سال ۲۰۲۱ از «ریوارداستایل» به «لایک تو نو ایت» تغییر نام داد، پلتفرمی است که کاربران در آن می‌توانند فید خرید شخصی خود را با دنبال‌کردن سازندگانی که محصولات را به آنها توصیه می‌کنند، بسازند.

مطالعه ۳۳صفحه‌ای آن شامل یافته‌های یک نظرسنجی آنلاین در دسامبر ۲۰۲۲ از ۱۰۱۸ نفر در ایالات متحده است که LTK بر اساس نسل‌ها، درآمد خانوار و همچنین کار خود با برند‌ها، سازندگان و خریداران در پلتفرمش انجام داد و تجزیه‌و‌تحلیل کرد.

آلی اندرسون، مدیر استراتژی و بینش مشارکت‌های برند LTK گفت که انتظار دارد سازندگان در تمام جنبه‌های جریان خرید مصرف‌کنندگان در سال جاری بر آنها تأثیر بگذارند. اندرسون گفت: «ریسمان بزرگ‌تری که با تمام این موضوعات بزرگ‌تر و قوی بافته شده، این است که سازندگان باید رکن و پایه‌ای برای برندها و خرده‌فروشان باشند و خواهند بود.»


در اینجا شش نکته کلیدی از گزارش LTK در سال ۲۰۲۳ آورده شده است.


محتوای ویدئویی کوتاه افزایش خواهد یافت


محتوای ویدئویی به‌عنوان یک ابزار فروش از محتوای ثابت پیشی گرفته است. LTK متوجه شد که محتوای ویدئویی سه‌برابر رشد سال به سال محتوای ثابت در ارزش ناخالص کالا (معیاری از فروش کل) سهم داشته است. این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۶۶ درصد از پاسخ‌دهندگان، تماشای ویدئو را به تماشای تصاویر ثابت ترجیح می‌دهند و ۵۷ درصد نیز ویدئوهای تأثیرگذار در رسانه‌های اجتماعی را تماشا می‌کنند. بازاریابان در پلتفرم LTK با توجه به فعالیت و همکاری برندها و سازندگان در کمپین‌های ویدئویی کوتاه‌مدت در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱، به ویدئوهای کوتاه متمایل شده‌اند.


برندها باید حضور نسل زد را در جایی که هستند، بپذیرند


طبق این نظرسنجی، صددرصد نسل زد به صورت آنلاین خرید می‌کنند و ۷۹ درصد از این نسل از رسانه‌های اجتماعی از جمله تماشای سازندگان و محتوای آنها برای الهام، توصیه‌ها و معاملات برای خرید استفاده کرده‌اند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که اینستاگرام برترین پلتفرم اجتماعی برای خرید است و پس از آن تیک‌تاک و یوتیوب قرار دارند.

اندرسون در مورد اینفلوئنسرهای نسل زد گفت: «برندها نباید به فکر کار با آنها به عنوان یک تاکتیک یک‌بارمصرف باشند. آنها باید به این فکر کنند که چگونه می‌توانند مطمئن شوند تأثیرگذاری آنها بر مشتریان تداوم دارد.»


مصرف‌کنندگان در فروشگاه‌ها توصیه‌های سازنده را می‌خرند


اینفلوئنسرها خریداران را مجاب می‌کنند تا توصیه‌های آنها را نه‌فقط آنلاین، بلکه در فروشگاه نیز خریداری کنند. ۴۲ درصد از پاسخ‌دهندگان میلنیال و ۴۴ درصد از پاسخ‌دهندگان نسل زد گفتند که برای خرید محصولات توصیه‌شده توسط سازندگان، به فروشگاه‌ها رفته‌اند. اندرسون گفت این نشان می‌دهد که سازندگان می‌توانند یک کانال بازاریابی کارآمد برای برندها باشند، زیرا پست‌های آنلاین آنها می‌تواند هم به خرید به‌صورت آنلاین و هم آفلاین منجر شود.

نسل‌های زد و میلنیال می‌خواهند مانند اینفلوئنسرهای مورد علاقه خود در رسانه‌های اجتماعی خرید کنند
نسل‌های زد و میلنیال، تصاویر اینفلوئنسر، پس از آن تصاویر برند و سپس تصاویر تولیدشده توسط کاربر را به‌عنوان قانع‌کننده‌ترین تصاویر هنگام تصمیم‌گیری خرید رتبه‌بندی کردند. اندرسون گفت ما شاهد تأکید بیشتری بر محتوای تأثیرگذار در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی برندها و همچنین در تبلیغات واقعی و علائم فروشگاهی خواهیم بود.


نسل‌های زد و میلنیال به کسب اطلاعات محصول از سازندگان اعتماد دارند


بر اساس این نظرسنجی، نسل‌های زد و میلنیال برای جست‌وجوی اطلاعات محصول یا توصیه‌ها، تیک‌تاک و اینستاگرام را بالاتر از وب‌سایت‌های برند قرار می‌دهند. این بدان معناست که برندها باید بفهمند چگونه محصولات خود را از طریق اینفلوئنسر عرضه کنند تا به آن مخاطبان جوان‌تر دسترسی پیدا کنند.


برندها و خرده‌فروشان برای اطلاع از تصمیمات بازاریابی کلی خود به داده‌های سازنده تکیه خواهند کرد


داده‌های سازنده بر تصمیمات برندها از انتخاب محصول، خرید موجودی، اندازه‌گیری احساسات بلندمدت مصرف‌کننده و… تأثیر می‌گذارند. به این ترتیب، LTK گفت که برندها از طریق داده‌های محصول، گزارش‌های روند، گزارش‌های تأثیر نام تجاری، داده‌های سازنده را با دقت بیشتری دنبال خواهند کرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/bcx7
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.