کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

نسل زد در شبکه‌های اجتماعی

به نیازهای خاص یک نسل ویژه توجه کنید

شاید در نگاه اول این‌طور به نظر برسد که شبکه‌های اجتماعی تنها برای نسل جوان است. خیلی هم بیراه نیست، اما نکته جالب‌تر اینجاست که نسل زد مناسب‌ترین گزینه برای ارتباط برقرار کردن با شبکه‌های اجتماعی است. نسل زد یا Gen Z به نسلی اطلاق می‌شود که از جوانی با دسترسی به اینترنت و فناوری دیجیتال بزرگ شده‌اند. حالا تحقیقات جدید نشان داده که شبکه‌های اجتماعی چقدر در ارتباط با مشتریانی که از این نسل هستند، تأثیرگذار است و برندها می‌توانند از این فرصت برای جلب مشتریان این نسل استفاده کنند.

مؤسسه مک‌کنزی چند ماه پیش در گزارش خود عنوان کرده بود سبک زندگی «نسل زد»، به قدری متفاوت از نسل‌های پیشین است که بر اساس یک مطالعه جهانی، رفتار این جوانان می‌تواند بر سایر گروه‌های سنی تأثیر بگذارد. «نسل زد» متولدین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ هستند که آنها را «دیجیتالی‌های مادرزاد» می‌نامند. این گروه در عصر فناوری و البته شرایط سخت اقتصادی به دنیا آمده‌اند و شش ویژگی فکری – رفتاری (متفاوت از نسل وای(Gen Y) دارند.

برخی افراد و متخصصان خصوصیاتی را به نسل زد نسبت می‌دهند، ولی شاخص‌ترین ویژگی آنها، استفاده زیاد از ابزارهای دیجیتال و هوشمند است. این نسل از همان کودکی توانسته‌اند از مزیت اینترنت بهره‌مند شوند و از آن نهایت استفاده را ببرند. اما بد نیست در ابتدا چند نکته در ارتباط با این نسل مرور کنیم تا دلیل اهمیت شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با این افراد روشن‌تر شود.

مصرف‌کنندگان Gen Z با رسانه‌های اجتماعی و تجارت الکترونیک بزرگ شده‌اند و به‌طور فزاینده‌ای انتظار دارند که برندها نیازهای خاص آنها را برآورده کنند. این نسل انتظارات بیشتری در مورد خدمات و دریافت پاسخ از برند دارند. به همین خاطر برای برندها مهم است که این موضوع را در تعامل و اقدامات خود در نظر بگیرند.

مصرف‌کنندگان Gen Z همچنین تأکید بیشتری بر ارزش‌های برند دارند. حتی اگر آنها را با نسل جدیدتر مقایسه کنیم، خواهیم دید محصولاتی را انتخاب می‌کنند که با ارزش‌های برندشان آشنا باشند.

حالا برگردیم به این مسئله که در روزگار فعلی، امکان برقراری ارتباط برند با مشتری از طریق شبکه‌های اجتماعی بیشتر شده و این مسئله فرصتی برای جذب این نسل جدید به سمت برندهاست. تجارت در شبکه‌های اجتماعی این فرصت را ایجاد می‌کند که یک برند به مخاطب هدف خود نزدیک شود.

اگر برندی به واسطه محصولی که ارائه می‌دهد، به جذب این مشتریان نسل جدید نیاز داشته باشد، بهترین راهکار ارتباط‌گرفتن با آنها در شبکه‌های اجتماعی است. این نسل جدید در نظرسنجی‌ها این مسئله را در اولویت خود قرار داده‌اند.

مصرف‌کنندگان جوان‌تر می‌خواهند با هر کسب‌وکاری که از آن خرید می‌کنند، احساس ارتباط بیشتری داشته باشند. رسانه‌های اجتماعی در این میان پیوندی را میان آنها و نسل جدید برقرار می‌کند که می‌توانند به‌سادگی از آن برای رسیدن به مخاطب هدف استفاده کنند. این نکته را به یاد داشته باشید که محصولی که ارائه می‌دهید، از طریق شبکه‌های اجتماعی امکان رسیدن به مخاطب هدف را دارد و زمانی که این محصول مناسب نسل جدید یا همان نسل زد باشد، این شبکه‌ها ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای برقراری ارتباط با این نسل هستند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/rral
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.