کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

هادین در بزرگراه‌های بریتانیا

استراتژی جدید بزرگراه الکترونیکی بریتانیا در دست یک استارتاپ متاورسی

هادین یک استارتاپ مستقر در لندن است که در زمینه زیرساخت‌های متاورسی فعالیت می‌کند. این استارتاپ روی یک پروژه نوآورانه به نام دوقلوهای دیجیتال کار می‌کند که توانسته از مرکز نوآوری و پژوهش بریتانیا بودجه دریافت کند. لازم به ذکر است که علاوه بر هادین،‌ کاتاپولت کانکتد پلیسز، یک شتاب‌دهنده ارتباط شهری پیشرو در بریتانیا، بر این پروژه نظارت دارد. دوقلوهای دیجیتال سه‌بعدی هادین مدل‌های سه‌بعدی جاده‌ها و داده‌های لحظه‌ای بزرگراه‌ها را به هیئت‌های مدیریت راه ارائه می‌دهند.

در واقع این دوقلوها نمودارهایی را ایجاد می‌کنند که می‌توانند ترافیک خودروها را شبیه‌سازی کرده و آنها را با وضعیت زیرساخت‌ها تطبیق دهند. جزئیاتی که دوقلوهای دیجیتالی فراهم می‌کنند، می‌توانند به‌ به‌روزرسانی بزرگراه‌های بریتانیا کمک کنند. این دوقلوها دو کابل هستند که در بالای خطوط تراموا نصب می‌شوند و بزرگراه‌های الکتریکی ایجاد می‌کنند.

کامیون‌های سنگین برقی در تمام مسیر به این کابل‌ها متصل و از این طریق شارژ می‌شوند. کریس آرتورز، معاون نوآوری هادین توضیح می‌دهد: «بزرگراه‌های الکتریکی در کالیفرنیا، آلمان و بریتانیا در حال آزمایش هستند، اما دانش مربوط به چگونگی کارکرد آنها بسیار محدود است.»

وقتی در مورد متاورس صحبت می‌کنیم، در واقع به هر پل مبتنی بر فناوری اشاره می‌کنیم که اشیای فیزیکی و قلمروهای دیجیتال را به هم متصل می‌کند. در مورد دوقلوهای دیجیتال می‌توان گفت نمایی از تحول دیجیتال هستند که محیط‌های واقعی را به یک فکس دیجیتالی یا مبتنی بر داده منتقل می‌کنند و در طول زمان به تکامل خود ادامه می‌دهند تا به شکل یک ماکت مجازی سه‌بعدی کامل ظاهر شوند.

آرتورز در این باره می‌گوید: «ما باور داریم جهان‌های متاورسی می‌توانند با شبیه‌سازی به ما در درک الگوها و رفتارهای ترافیکی در دنیای واقعی کمک کنند و به سؤالات و ابهامات ما در طراحی زیرساخت‌ها پاسخ دهند.»

الکساندر وودن، مدیر اجرایی ‌کاتاپولت کانکتد پلیسز می‌افزاید: «ما از همکاری با هادین هیجان‌زده هستیم و از دانش خود در راستای مقابله با چالش‌های دوقلوهای دیجیتال استفاده کنیم. دانش تخصصی منحصربه‌فرد شرکت ما با انتقال هاب دوقلوهای دیجیتال به ‌کاتاپولت کانکتد پلیسز در آوریل ۲۰۲۱ تقویت شد.

ما از هادین حمایت می‌کنیم و قصد داریم پیشنهاد ساخت یک بخش جدید در حمل‌ونقل کشور را بدهیم که کاملاً برای دوقلوهای دیجیتال باشد. در واقع می‌خواهیم از ساخت یک بزرگراه الکترونیکی برای دوقلوهای دیجیتال حمایت کنیم.»

لازم به ذکر است هاب دوقلوهای دیجیتال قبل از انتقال به ‌کاتاپولت، در دانشگاه کمبریج مستقر بود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/g0p8
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.