همراهی ۱۷ استارتاپ با پادرو برای پویش زلزله خوی

ارائه گزارش پویش پادرو به همراه هم‌فکری مدیران استارتاپی در کافه فیشرآباد برای تقویت نقش این کسب‌وکارها در بحران‌های مختلف

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ماجرا از هفت صبح یکشنبه‌ای شروع شد که روز قبل از آن (شنبه هشتم بهمن ۱۴۰۱) زلزله ۵.۹ ریشتری شهرستان خوی واقع در آذربایجان شرقی را لرزانده بود و ترس و وحشت عمیقی در دل مردم این شهر و روستاهای اطراف ایجاد کرده بود. همان روز سایت‌ها و خبرگزاری‌ها، اخباری از ضعف کمک‌رسانی برای زلزله‌زده‌ها مخابره کردند و نشر همین اخبار، دستمایه نگرانی بقیه افراد جامعه شد.

«در حالی که در دلم به نهادهای مسئول غر می‌زدم، خود را مورد خطاب قرار دادم که چرا خودم کاری برای زلزله‌زدگان انجام نمی‌دهم؟ به پشوتن‌ پورپزشک مدیرعامل «پادرو» زنگ زدم و به او گفتم ایده‌ای دارم و ایده‌ام را به این صورت مطرح کردم که بیاییم از جانب پادرو از بقیه شرکت‌های استارتاپی بخواهیم برای کمک به مردم زلزله‌زده خوی مشارکت کنند.

پورپزشک بسیار استقبال کرد و برای هر نوع همراهی، دل من را گرم کرد. دست به کار شدم. از طرف پادرو با یک توئیت اعلام آمادگی کردم که می‌توانیم کمک شرکت‌های داوطلب را به دست مردم خوی برسانیم. در زیر توئیت نیز شرکت‌هایی را که می‌دانستیم همراه هستند، منشن کردیم و منتظر کامنت بقیه دوستان ماندیم. ظرف مدت زمانی کوتاه تعداد زیادی کامنت برای همراهی آمد و خیلی زود استارتاپ‌های زیادی، برای اینکه این ایده به ثمر بنشیند، در کنار ما بودند.»

این صحبت‌ها را سحر افاضلی، مدیر روابط عمومی پادرو (پلتفرم هوشمند پرداخت و ارسال کالا برای فروشگاه‌های آنلاین) در جمع مدیران روابط عمومی ۱۷ استارتاپی که برای اجرای پویش کمک به مردم زلزله‌زده خوی همراه شده‌ بودند، مطرح کرد و با اظهار قدردانی از تک‌تک آنان افزود: «این پویش و هم‌افزایی در اکوسیستم اتفاق افتاده، اما می‌تواند به نحوهای دیگر نیز ادامه‌دار باشد.»

او در توضیح فرایند اجرای این پویش گفت: «پادرو به شرکت‌های استارتاپی اعلام کرد چنانچه تمایل دارند برای زلزله‌زده‌های خوی کمک غیرنقدی و اقلام ضروری ارسال کنند، پادرو با استفاده از زیرساخت لجستیکی خود این کمک‌ها را به دست مردم می‌رساند.»

وی افزود: «در این هم‌افزایی شرکت‌های دیجی‌کالا، اسنپ، فلایتیو، زیتل، فناپ، زرین‌پال، دکترِ تو، فناپ تلکام، فناپ تک، پارسا، دیوار، کافه‌بازار، تکنولایف، آچارباز، تریبون و ماهکس مشارکت و در تأمین چند هزار قلم ازجمله پتو، بخاری، خوراکی، شوینده و دارو کمک کردند.»

وی در ادامه افزود: «وقتی اقلام اهدایی از سوی کسب‌وکارها برای ارسال آماده شد، توسط سه کامیونت به سمت خوی روانه شد و ما در تیم پادرو برای نظارت بر توزیع اقلام، روانه این شهر شدیم و در بازدید میدانی از شهر خوی و روستاهای اطراف از میزان آسیب به خانه‌ها و نحوه توزیع کمک‌ها، اطلاعاتی را برای ادامه مسیر کمک‌رسانی به هموطنان‌مان به دست آوردیم.»

افاضلی در این گزارش، به استفاده از کمک نیروهای داوطلب محلی، نیروهای هلال احمر و بنیاد خیریه مهرآفرین برای توزیع اقلام جمع‌آوری‌شده اشاره کرد و گفت: «بسیاری از مردم در شهر و حتی روستاها از اقلام اولیه مثل چادر یا بخاری برخوردار شده‌ بودند، اما ما سعی کردیم با استفاده از کمک نیروهای بومی، اقلام را به روستاهای کمی دورتر که موفق به دریافت اقلام نشده‌ بودند، برسانیم.»

در این جلسه که دوم اسفند ۱۴۰۱ در فضای جلسات اشتراکی کافه فیشرآباد و با حضور تعدادی از مدیران روابط عمومی استارتاپ‌های مشارکت‌کننده در این پویش و همچنین با حضور دو مهمان که هر دو از امدادگران زلزله خوی بودند برگزار شد، گزارش مفصلی همراه با عکس و اسلاید از پویش مشارکت استارتاپ‌ها برای کمک به مردم زلزله‌زده خوی ارائه شد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/u4dd
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.