کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

جلال رشیدی کوچی در گفت وگو با کارنگ مطرح کرد / استیضاح وزیر ارتباطات را در مجلس ثبت خواهم کرد

بهناز توحیدی / جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس به کارنگ اعلام کرد که به دلیل موضوعاتی چون کاهش شدید سرعت اینترنت، سوءاستفاده از فلیترشکن‌ها، اظهارات اخیر عیسی زارع‌پور و مسائل دیگر مرتبط با این حوزه، استیضاح وزیر ارتباطات را این هفته در مجلس ثبت خواهد کرد.

به گزارش کارنگ، جمعه 5 اسفندماه بعد از گذشت نزدیک به ۶ ماه از شروع محدودیت اینترنت و فیلترینگ پلتفرم‌های پرکاربر مانند اینستاگرام و واتس‌اپ خبر اختصاص سیم‌کارت بدون فیلتر به گردشگران خارجی، درشبکه‌های اجتماعی واکنش و اعتراض کاربران و کارشناسان را به همراه داشت و بار دیگر موضوع اینترنت طبقاتی مطرح شد.

البته به دنبال اعتراض‌ها درمورد سیم‌کارت گردشگری، وزارت ارتباطات توضیح داد که در این مورد هنوز تصمیم‌گیری نشده و در حد پیشنهاد بوده است.

نمایندگان مجلس هم در این مورد واکنش نشان دادند و برخی از آنها مانند معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار به خبرآنلاین اعلام کرد که این موضوع حتی در حد پیشنهاد هم شرم آور بود.

حالا جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس در گفت وگو با کارنگ از ثبت استیضاح وزیر ارتباطات درمورد موضوعاتی چون کیفیت پایین اینترنت و اختلال‌ها و همچنین اظهارات اینچنینی وزیر ارتباطات خبر داد.

او دراین مورد گفت: «این روزها اظهارنظرهایی مانند ارائه سیم‌کارت و اینترنت مخصوص گردشگران خارجی مطرح و بعد از مدتی تکذیب می‌شود و می‌گویند در حد پیشنهاد بوده، به نظر من مسئولانی که واقعا با صحبت‌های خود باعث عصبانیت مردم می شوند، باید دراظهارنظرهای خود دقت کنند تا بعد مجبور نشوند از تبعاتی که به وجود آوردند عذرخواهی کنند.»

او ادامه داد: «اینکه برای خارجی سیم‌کارت درنظر می گیریم، این حرف قشنگی نیست. یعنی مردم ما متوجه نمی‌شوند و ما باید برای آنها تصمیم بگیریم که چه چیزی ببیند و چه چیزی نبیبنند و خارجی‌ها را برتر از مردم خودمان بدانیم. البته بعد از آن عذرخواهی کردند و گفتند در حد پیشنهاد بوده، اما درهمین حد هم نادرست است.»

نماینده مرودشت در مجلس در پاسخ به این سوال که مجلس برای کاهش سرعت و کیفیت اینترنت چه اقدامی انجام می دهد، توضیح داد: «این هفته در مجلس استیضاح وزیر ارتباطات و وزیر صنعت را ثبت خواهم کرد و امیدوارم در این مورد نمایندگان هم کمک کنند. چون به نظرم دولت احتیاج به کمک نمایندگان مجلس دارد. با این افرادی که در دولت هستند، کاری پیش نخواهد رفت.»

او درمورد محورهای استیضاح بیان کرد: «محورهای بسیاری دارد. محدودیت و فیلترینگ فضای مجازی و کاهش شدید سرعت اینترنت که حتی سایت‌های داخلی هم باز نمی‌شوند و بحث سوءاستفاده‌هایی که از فیلترشکن‌ها می‌شود و مسائل مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله محورهای استیضاح هستند.»

این اولین بار نیست که قرار است پای وزیر ارتباطات به دلیل مشکلات اینترنت به مجلس کشیده شود. حدود سه ماه پیش وزیر ارتباطات به علت کاهش شدید سرعت اینترنت و همچنین اقدامات انجام شده برای توسعه شبکه ملی اطلاعات به مجلس احضار شد. در آن زمان مجتبی رضا‌خواه، نماینده مجلس و سوال‌کننده از وزیر ارتباطات به شرط اینکه ظرف سه ماه مشکلات اینترنت و کسب‌وکارهای اینترنتی رفع شود، از پاسخ وزیر قانع شد.

حالا سه ماه از این زمان گذشته و وضعیت اینترنت نه تنها بهتر نشده که بدتر هم شده است، مجتبی رضاخواه اخیرا گفته است که عیسی زارع‌پور دوباره به مجلس فراخوانده خواهد شد و اگر توضیحات او در مورد وضعیت اینترنت قانع‌کننده نباشد، دومین کارت زرد خود را می‌گیرد و به استیضاح هم نزدیک می‌شود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/65vb
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.