کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

 واکنش وزیر ارتباطات به نامه رایتل در مورد خروج از بازار به دلیل محدودیت اینترنت / رایتل از گذشته مشکل مالی داشت

ابتدای هفته جاری رایتل در نامه‌ای به وزیر ارتباطات از احتمال خروج خود از بازار به دنبال محدودیت اینترنت خبر داد و اینکه روزانه به خاطر این محدودیت‌ها متحمل ضرر ۱۴ میلیارد ریالی شده است. حالا وزیر ارتباطات در واکنش به این نامه گفته که این شرکت از گذشته هم مشکل داشته است.

عیسی زارع‌پور در این مورد به ایرنا گفت: «عده‌ای تلاش دارند ضعف‌های مدیریتی خود را گردن اتفاقات اخیر بیندازند. شرکت رایتل از گذشته مشکلات مالی داشته و در حال بررسی این نامه هستیم، اما ورشکستگی محرز نشده است.»

زارع‌پور با اشاره به انتشار نامه‌ای از شرکت رایتل در فضای مجازی مبنی بر ورشکستی این اپراتور اعلام کرد: «این نامه مربوط به بیش از یک ماه پیش است و در این مدت اتفاقات زیادی در کشور افتاده است. ترافیک مصرفی و تولیدشده در کشور افزایش پیدا کرده و طبیعتاً درآمد این اپراتورها هم از طریق مکالمه افزایش یافته است؛ بنابراین این نامه‌ که الان رسانه‌ای شده، مبنای تخصصی ندارد.»

او تأکید کرد در حال بررسی جبران ضرر و زیان آسیب‌دیدگان از اتفاقات اخیر هستیم.

به دنبال این اتفاق، گروهی از نمایندگان هم در گفت‌وگو با کارنگ اعلام کرده‌ بودند هیچ گزارشی مبنی بر دریافت خسارت اپراتورها از بابت محدودیت اینترنت از وزارت ارتباطات دریافت نکرده‌اند. با این حال آنها پیشنهاد داده بودند وزارت ارتباطات در این زمینه بررسی کارشناسانه انجام دهد و اگر واقعاً اپراتورها از محل ترافیک بین‌الملل در حال آسیب شدید هستند، دولت پیشنهاد جبران خسارت دهد و مجلس هم آمادگی برای حمایت دارد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/2xwi
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.