کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: ارائه سیم‌کارت بدون فیلتر برای توریست‌های خارجی در آستانه تصویب است

ارائه سیم‌کارت برای گردشگران خارجی که بتوانند امکان استفاده از سرویس‌های فیلترشده مانند اینستاگرام و واتس‌اپ را در داخل کشور داشته باشند از زمستان سال گذشته مطرح شد، طرحی که با انتقاد بسیاری از سوی فعالان حوزه اینترنت و کاربران همراه بود.

حالا در تازه‌ترین اظهار نظر عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفته است که همچنان پیگیر اعطای این سیم‌کارت است و ارائه آن هم به‌زودی صورت خواهد گرفت.

ضرغامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در این مورد گفت: «کماکان اعتقاد به اعطای سیم‌کارت مناسب برای رفع نیازهای  گردشگران خارجی دارم. همان‌طور که قبلاً گفتم در این زمینه استدلال دارم، نه‌تنها برای آنها، بلکه برای مجموعه‌های  اصلی که خدمات مسافری انجام می‌دهند معتقدم که این ظرفیت باید برای آنها فراهم شود.»

او ادامه داد: «بعد از پیشنهادی که من دادم، موضوع در کمیته‌های مختلف که مسئول رسیدگی به این جریان هستند بررسی شده و تا حد زیادی مورد تصویب قرار گرفته و امیدوارم در چند روز آینده نتیجه کار کمیته‌ها اعلام شود. ما باید این امکان را برای گردشگران فراهم کنیم که بتوانند ارتباط مناسب و سازنده با کشورهای مبدأ خود داشته باشند.»

او تأکید کرده که امکان استفاده از پیام‌رسان‌های بومی هم برای این گردشگران فراهم است، اما تا زمان فراگیر شدن استفاده از آنها نمی‌توان برای ارتباط گردشگران خارجی صبر کرد.

زمستان سال گذشته هم ضرغامی با تأکید بر اینکه نمی‌توان به گردشگران خارجی گفت از پلتفرم‌های داخلی مانند بله و ایتا استفاده کنند، تأکید کرده بود که مهمترین نیاز گردشگران خارجی، اینترنت و دسترسی به سکوهای خارجی است و دسترسی به این سرویس‌ها مانند نان شب و هوا برای آنها لازم است.

این اظهارات او با انتقاد تند بسیاری از فعالان اینترنتی و کاربران همراه شده بود. بسیاری در آن زمان این موضوع را مطرح کردند که چگونه در شرایطی که دسترسی آزاد به پلتفرم‌های خارجی برای کاربران داخل کشور محدود شده، به صورت ویژه قرار است این امکانات تنها در اختیار توریست‌های خارجی قرار گیرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/zsj6
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.