کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: پیگیر سیم‌کارت گردشگران خارجی هستیم / دسترس به پلتفرم‌های بین‌المللی برای توریست‌ها مانند هوا می‌ماند

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت اعلام کرد که پیشنهاد ارائه سیم‌کارت به گردشگران خارجی از طرف او به وزیر ارتباطات مطرح شده و اگر قرار است از کسی در این زمینه انتقاد شود، از او باید انتفاد شود نه وزیر ارتباطات.

عزت‌الله ضرغامی با بیان اینکه نمی‌توان به گردشگران خارجی گفت از پلتفرم‌های داخلی مانند بله و ایتا استفاده کنند، تأکید کرد که مهمترین نیاز گردشگران خارجی، اینترنت و دسترسی به سکوهای خارجی است و دسترسی به این سرویس‌ها مانند نان شب و هوا برای آنها لازم است.

این اظهارات ضرغامی در حالی مطرح می‌شود که همین سرویس‌های خارجی برای نزدیک به شش ماه از دسترس کاربران ایرانی و کسب‌وکارها خارج شده است.

او ادامه داد: «نمی‌توان به گردشگر خارجی گفت از بله یا ایتا استفاده کنید. نیاز آنها به اینترنت و سکوهای بین‌المللی مانند نان شب و هواست و برایشان لازم است.»

ضرغامی با اشاره به دستگیری برخی گردشگردان خارجی در ایران و عدم دسترسی آنها به خانواده‌هایشان با استفاده از این پلتفرم‌ها، تأکید کرد که از وزیر ارتباطات خواسته است تا چنین سیم‌کارتی را با دسترسی به پلتفرم‌های جهانی برای آنها فراهم کند.

ضرغامی ابراز امیدواری کرد که روزی سکوهای داخلی جایگاهی پیدا کنند که در سطح جهان مورد استفاده قرار بگیرند.
انتهای هفته گذشته وزیر ارتباطات در گفت‌وگویی خبر از ارائه سیم‌کارت و اینترنت بدون فیلتر به گردشگران خارجی داد. او در این مورد گفته بود:‌ «شنیده شده که گردشگران خارجی در کشور به دلیل فیلترینگ دو پلتفرم واتس‌اپ و اینستاگرام کمی دچار مشکل شده‌اند. در نظر داریم با توجه به محدودیت استفاده از این دو پلتفرم، برای گردشگران خارجی که به کشورمان سفر کرده‌اند، سیم‌کارت‌های خاصی طراحی کنیم که این افراد بتوانند در مدت حضور خود در ایران راحت‌تر و بهتر از فضای مجازی استفاده کنند.»

این اظهارات او با انتقاد بسیاری از کاربران، کارشناسان و جامعه‌شناسان مواجه شد؛ چراکه به باور آنها این کار یک تبعیض علیه مردم ایران به حساب می‌آید. در نهایت بعد از این انتقاد‌ها وزیر ارتباطات اعلام کرد که طرح سیم‌کارت ویژه‌ توریست‌ها تنها یک پیشنهاد است و نهایی نشده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/9hh7
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.