پیش‌نویس لایحه قانون حمایت و حفاظت از داده‌های شخصی نهایی شد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

پیش‌نویس لایحه قانون حمایت و حفاظت از داده‌های شخصی برای ارائه به کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال نهایی شد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیست‌وششمین جلسه کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال به ریاست عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو در محل وزارت ارتباطات برگزار شد.

در این جلسه که برای بررسی بندهای پیش‌نویس لایحه قانون حمایت و حفاظت از داده‌های شخصی برگزار شد، وزیر ارتباطات با اشاره به اهمیت تصویب این قانون، تأکید کرد: «مهمترین ویژگی این قانون، رفع نگرانی مردم از حفظ حریم خصوصی و داده‌های خود در پلتفرم‌های داخلی است که باید نظام‌مند شود. بر اساس این قانون، باید حقوق و تکالیف دارندگان داده‌های مردم کاملاً شفاف و مشخص تدوین شود.»

زارع‌پور در این جلسه بر عدم ایجاد ساختارهای موازی و تنظیم‌گران متعدد تأکید کرد و از اعضای جلسه خواست در بررسی‌ها و نظرات خود به اهمیت این قانون برای حفظ حریم خصوصی مردم دقت کنند.

اوایل دی‌ماه وزیر ارتباطات اعلام کرده بود که برای حل مشکل اعتماد مردم نسبت به حفاظت از داده‌هایشان، لایحه حفاظت از داده‌ها و حریم خصوصی در حال طی مراحل نهایی برای ارسال به مجلس است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/9ijv
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.