کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ صدودوازدهم منتشر شد

شماره صدودوازدهم هفته‌نامه «کارنگ» با عکس جلدی از سید علی آذرکار، مدیرعامل شرکت پدیدپرداز منتشر شد. آذرکار طی این گفت‌وگوی مفصل، درباره سه دهه تجربه خود در فضای نرم‌افزاری و فناوری اطلاعات صحبت می‌کند.

او باور دارد که فضای نرم‌افزار فرصتی برای کشور بود که می‌توانست در اقتصاد جایگزین نفت شود. این پیشکسوت حوزه نرم‌افزار با اشاره به تجربه موفق کشورهایی مانند اوکراین، لهستان و هند در بازار جهانی معتقد است که در این زمینه فرصت‌سوزی بزرگی اتفاق افتاده است.

آذرکار در این گفت‌وگو همچنین از تجربه کار با شرکت‌های خارجی در گذشته می‌گوید که به دلیل تحریم‌ها متوقف شدند. او همچنین توضیحاتی درباره فعالیت‌های شرکت پدیدپرداز در زمینه بیلینگ صنعت توزیع برق ارائه می‌دهد.

رضا جمیلی، سردبیر رسانه‌های چاپی راه‌کار در سرمقاله این شماره به کشور آنگویلا و این موضوع که چطور هوش مصنوعی اقتصاد این کشور را ۱۰ درصد رشد داده، می‌پردازد.

مریم عسگری، بنیان‌گذار «زپ» از دیگر افرادی است که در این شماره کارنگ با او گفت‌وگو کرده‌ایم. «زپ» یک سیستم آنلاین مدیریت حمل‌ونقل برای سازمان‌هاست و عسگری در این گفت‌وگو برای‌ ما از تجربه‌های خود و مسیری که به عنوان یک زن کارآفرین طی کرده، می‌گوید. مزیت‌هایی که «زپ» توانسته در حوزه حمل‌ونقل سازمان‌ها ایجاد کند و چالش‌هایی که در این زمینه دارد از دیگر نکاتی است که می‌توانید در این گفت‌وگو مطالعه کنید.

بیماری‌های قلبی-عروقی مهم‌ترین عامل مرگ‌ومیر در ایران و جهان هستند و یکی از راه‌های نجات بیمار، ماساژ یا احیای قلبی در دقایق ابتدایی حمله است. محمود حاجی‌بابایی، رئیس هیئت‌مدیره شرکت «رایکا درمان پارسیان قشم» و همچنین مخترعی است که یک دستگاه احیای قلبی اتوماتیک (اتو سی‌پی‌آر) ساخته و کارنگ در گفت‌وگو با او به این محصول و کسب‌وکار او در حوزه سلامت پرداخته است. 

در این شماره سعید امامی، پیشکسوت حوزه نرم‌افزار کشور به مناسبت انتخابات دوره هفتم سازمان نصر تهران طی یادداشتی نکاتی را درباره این موضوع عنوان کرده است.

در صدودوازدهمین شماره کارنگ همچنین می‌توانید داستان جذاب هری کین و مارکتینگ کمپانی اسکچرز برای معرفی اولین محصول فوتبالی‌اش را بخوانید. گزارشی درباره بنیان‌گذاران و مدیران ارشد سابق پی‌پال که حالا هر یک چهره‌ای قدرتمند در اکوسیستم فناوری آمریکا هستند نیز از دیگر مطالب خواندنی در این شماره کارنگ است.

متن کامل تمام این گزارش‌ها را می‌توانید در کارنگ صدودوازدهم بخوانید.

کارنگ؛ امروز درباره فردا بخوانید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/30e5
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.