کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ نودودوم منتشر شد

این روزها تفاوت جسمی زنان و مردان نشانه ضعف نیست و علم ثابت کرده این تفاوت بین دو جنسیت است که باعث بقا و تعادل زندگی می‌شود. شناخت این تفاوت‌ها تا همین روزگار اخیر نیز برای بسیاری از زنان ناممکن و دور از دسترس بوده است. چندین سال است که نرم‌افزارهای مناسبی برای اطلاع‌رسانی و ثبت و ضبط شرایط جسمی زنان و سیکل‌های قاعدگی در جهان عرضه شده، اما در ایران این نرم‌افزارها جوان‌ترند. در این شماره کارنگ به سراغ بنیان‌گذار یکی از نرم‌افزارهای مجتمع در این حوزه رفته‌ایم.

دنا درفشی از دو سال پیش شرکتی درزمینه ارتباطات تأسیس کرده و تصمیم گرفته در این شرکت محصولی برای زنان تولید کند. از همین نقطه است که داستان گرلینو آغاز می‌شود. گرلینو در حقیقت بخشی از خدمات مجتمع در رابطه با سالمت جنسی زنان و به‌خصوص مبحث پریود است.

درفشی می‌گوید: مشکل اصلی مسیر ما، تابو بودن این موضوع و بی‌اطلاعی افراد جامعه در ایــن زمینه است. حتی در قدم‌های اول، توجیه و توضیح مسئله برای تیم نرم‌افزار که اکثر آنها مرد بودند، یکی از چالش‌هایم بود و به‌طورکلی گفتن از پریود در جامعه بسیار سخت است.

در این شماره گزارشی از چهارمین کشور پیشرو در حوزه اقتصاد دیجیتال، دوبی، تهیه ‌کرده‌ایم. امارات متحده عربی از چندین سال پیش سرمایه‌گذاری جدی خود را روی اقتصاد دیجیتال شروع کرده و همچنان به این مسیر ادامه می‌دهد، توانسته ارزش اقتصاد دیجیتال کشور خود را به بیش از ۶۲ میلیارد دلار برساند که سهمی ۱۰درصدی در تولید ناخالص داخلی این کشور دارد.

 در نودودومین شماره کارنگ نگاهی نیز به تاریخچه پیدایش شیوه‌های انجماد و مواد غذایی منجمد انداخته‌ایم. غذای منجمد تاریخچه‌ای طولانی دارد و از سه هزار سال پیش از می‌آید و زمانی که چینی‌های باستان در ماه‌های سرد زمستان و پس از آن غذای خود را در انبارهای یخی نگهداری می‌کردند، رواج داشته است. رومی‌ها نیز از برف فشرده‌شده در انبارهای عایق برای نگهداری مواد غذایی استفاده می‌کردند. بنابراین غذای منجمد از دیرباز با ما همراه بوده است!

متن کامل تمام این خبرها و گزارش‌ها را می‌توانید در کارنگ نودودوم بخوانید.

کارنگ؛ امروز درباره فردا بخوانید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/b1us
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.