رسانه اقتصاد نوآوری ایران

۲۰۲۱ سال رمزارزها بود!

چقدر می‌توان به ادامه رشد رمزارزها امیدوار بود؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اقتصاد رمزارزها در سال ۲۰۲۱ یک اتفاق بزرگ را تجربه کرد. سالی طلایی برای پروژه‌هایی که کاربران جهانی به آنها روی خوش نشان دادند و با رسیدن به یک حجم بازار بزرگ خود را آماده پریدن در سال جدید میلادی کرده‌اند؛ پروژه‌هایی که روی حل مسائل واقعی در بخش‌های مختلف اقتصاد تمرکز کرده‌اند و با زدن رکورد قیمت‌ خود در سال ۲۰۲۱ نشان دادند در بازار رمزارزها در نهایت این کسب‌وکارهای واقعی هستند که رشد خواهند کرد و احتمالاً خواهند ماند.

می‌توان گفت سال ۲۰۲۱ سال رمزارزها بود. سالی که دنیا با تمام بحران‌هایی که با آنها دست‌وپنجه نرم می‌کرد، شاهد شکل‌گیری یک بازار تا حدودی (با مترو معیارهای همین بازار البته!) باثبات‌تر در حوزه کریپتو بود. بازاری که شرکت‌ها و مؤسسات بزرگ فناوری و مالی قدیمی هم به آن روی خوش نشان دادند و حالا باید منتظر ماند تا با سرمایه عظیمی که در سال گذشته میلادی به آن وارد شده، در سال ۲۰۲۲ به موفقیت‌ها و مسیرهای رشد بیشتری وارد شود.

۲۰۲۱ برای برخی پروژه‌های بی‌پشتوانه هم سال تعیین‌کننده‌ای بود. در سالی که دست بسیاری از کلاهبرداری‌های این بازار رو شد، بازار به سمت شفافیت و البته سواد و آگاهی بیشتر در میان کاربران خودش قدم برداشت. اگرچه هنوز پیچیدگی‌های ذاتی و عدم قانون‌گذاری و البته هیجان‌ها و طمع‌ها آن‌قدر زیاد است که به این زودی نمی‌توان از شر خبرهای بد کلاهبرداری خلاص شد.

هرچه بود سال ۲۰۲۱ میلادی یک سال پربار برای بازار رمزارزها محسوب می‌شود؛ سالی که با خوش‌بینی می‌توان گفت مقدمه‌ای برای یک سال پرهیجان دیگر برای دنیای کریپتوکارنسی است، هرچند باید منتظر اتفاقات و تغییرات بیشتری در این بازار باشیم. البته با همان ریسک‌های زیاد همیشگی!

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/790a
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.