کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

سرعت تحویل عاملی مهم است

تجارت اجتماعی با پتانسیل‌ها و همزمان با مشکلات زیادی همراه است. خرده‌فروشان با 200 میلیارد دلار کالای مرجوعی از خرید تعطیلات روبه‌رو هستند. اقتصاد «تحویلم بده» (تحویل کالا و خدمات خریداری‌شده به مشتری) در حال تغییر شکل بخش خرده‌فروشی است.

با افزایش محبوبیت خرید آنلاین ناشی از همه‌گیری کووید19، وضعیت مرجوعات خرده‌فروشی‌ها دلهره‌آورتر شده است. امسال مرجوعات خرده‌فروشی‌ها تنها در ایالات متحده می‌تواند 200 میلیارد دلار یا بیشتر برای بازرگانان هزینه داشته باشد.

توبین مور، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل شرکت مدیریت مرجوعات اوپتورو گفت که شرکت‌ها باید به‌خوبی با این وضعیت برخورد کنند و خاطرنشان کرد که 89 درصد از مشتریانی که تجربه مرجوعی داشته‌اند، می‌گویند دیگر از یک خرده‌فروش آنلاین خرید نخواهند کرد.

نیازی نیست کسی به خرده‌فروشان بگوید که مصرف‌کنندگان خواهان تجربه بهتری هستند، به این معنی که فاصله زمانی بین ثبت سفارش آنلاین تا زمانی که خرید خود را در اختیار دارند، کوتاه‌تر شود. به بیان دقیق‌تر، سال 2021 را می‌توان به عنوان زمانی به یاد آورد که سرعت دلیل تمایز خرده‌فروشی در جامعه آنلاین وسواسی نسبت به تحویل بود.

امسال مواردی را از در بخش خرده‌فروشی می‌توان آموخت؛ ذهنیت «الان تحویلم بده» مصرف‌کنندگان باعث می‌شود خرده‌فروشان بخواهند سریع‌تر باشند و خدمات اشتراک مستقیم به مصرف‌کننده با تجربیات منحصربه‌فرد، مشتریان را جذب می‌کند.

رسانه‌های اجتماعی و خرده‌فروشی به‌طور جدایی‌ناپذیری در آینده‌ای قابل پیش‌بینی به هم مرتبط هستند، اما مسئله دیگر لایک کردن یک پست نیست، بلکه چیزی بسیار ضروری‌تر و فوری‌تر است. تبلیغات پخش زنده (لایو استریم) نیز به تغییر شکل تجارت اجتماعی ادامه خواهد داد و می‌تواند برگ برنده بزرگی برای خرده‌فروشانی باشد که این کار را به‌خوبی انجام می‌دهند.

متاورس در حال حاضر بخشی از وعده‌های مارک زاکربرگ هنگام تغییر نام شرکت خود به متا را عملی کرده است و تازه در ابتدای راه هستیم. چیزهای بیشتری در این جبهه وجود دارد، از جمله برخی از تحولات که هنوز کسی حتی به آن فکر نکرده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/wq3f
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.