کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
احتمالاً شما هم چیزهایی درباره وضعیت نابسامان کارکنان شرکتهای بزرگی چون اپل، آمازون و شرکتهای اینچنینی شنیدهاید. هر چند وقت یک بار گزارشی درباره شرایط کاری نامناسب در برندهای بزرگ حوزههای مختلف منتشر میشود. به نظر میرسد که از چند سال پیش همین گزارشهای تحقیقی در کنار اعتصابهای چندباره کارکنان تأثیر زیادی بر سیاستهای منابع انسانی این شرکتها گذاشته است.
برای مثال آمازون اعلام کرده در نظر دارد بیش از یک میلیارد دلار برای افزایش حقوق کارگران بخش عملیاتی خود هزینه کند. دارسی هنری، معاون بخش منابع انسانی جهانی آمازون، پستی در وبسایت این شرکت قرار داده که میگوید حقوق سالانه بخشهای مختلف آمازون چون تیمهای تحویل، بستهبندی و چند بخش دیگر افزایش خواهد یافت.
حقوق پایه کارکنان این بخشها در حال حاضر در آمازون 15 دلار به ازای هر ساعت کاری است. این پایه حقوق را آمازون در سال 2018 تعیین کرد. در این سال گزارشهای انتقادی بسیاری درباره فشار کاری بالا و دستمزد پایین در انبارهای متعلق به شرکت آمازون در سراسر جهان منتشر شد. این میزان حقوق، بیش از دو برابر حداقل دستمزد در آمریکاست.
این غول فناوری مستقر در سیاتل در حال گفتوگو با دیگر شرکتهای آمریکایی و مسئولان فدرال است تا میزان حداقل دستمزد به صورت سراسری در آمریکا افزایش یابد. در حال حاضر حداقل دستمزد در آمریکا 25/7 دلار است. تعداد کارمندان آمازون در سراسر جهان بالغ بر 3/1 میلیون نفر است و این خردهفروش آنلاین، پس از فروشگاههای زنجیرهای والمارت، دومین کارفرمای بزرگ در آمریکاست.