کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
یکی از علاقهمندان جف بزوس دریافتهای خود را از مطالعه 23 نامه وی را خلاصه کرده است. آنها را تیتروار بخوانید.
بزوس درباره ابزار کتابخوان کیندل گفته بود: «ما خودمان را در مسیر هدف بسیار بیپروای بهبود کتاب قرار دادیم. بنابراین از تعیین اهداف بزرگ نهراسید و به یاد داشته باشید اگر آن را بهخوبی انجام ندهید، فرد دیگری آن را عملی خواهد کرد.»
برای بسیاری از مشکلاتی که رودرروی شما قرار میگیرد، کتاب راهنما وجود ندارد و شما باید با خرسندی راههای تازهای را خلق کنید.
ریشه واقعی مشکلات یا دلایل آنها را پیدا و واقعاً از بنیان حلشان کنید. به این ترتیب با حل یک مشکل قادر هستید آن را نهتنها برای یک مشتری، بلکه برای همه مشتریان حل کنید.
بیم از مخاطرات، نوآوری و ارزشآفرینی درازمدت را محدود میکند.
راه کامیابی مسیری مستقیم نیست. کامیابی بسیاری اوقات از تکرار، نوآوری، پیادهسازی، بازآفرینی، بازسازی، شروع دوباره، پالایش، تکرار و انجام دوباره و دوباره پدید میآید.
به یاد داشته باشید که ناکامی بخشی از نوآوری است، بنابراین بهتر است زودتر با ناکامی روبرو شوید و آنقدر کارتان تکرار کنید تا آن را بهدرستی انجام دهید.
چگونه بازده مالی داشته باشیم؟ بازده مالی نتیجه پذیرش مخاطره به جای دنبالهروی از دانش متعارف است. با داشتن 10 درصد امکان پیروزی در 100 بار هزینه، باید هر مرتبه این مخاطره را بپذیرید. اما همچنان در نُهدهم موارد اشتباه کردهاید.
بسیاری از سرمایهگذاران مانند مستأجران کوتاهمدت هستند. آنها بهسرعت اوراق سهام خود را تبدیل میکنند، گویا سهام خودشان را برای مدتی کوتاه اجاره کردهاند. اما مالکان نگاهی کوتاهمدت ندارند. این زاویه نگاه نهتنها ضرورت، بلکه نتیجه مالکیت واقعی است.
بدون افراد شگفتانگیز نمیتوان به نتایج شگفتانگیز رسید. پیش از استخدام هر فرد از خودتان درباره او بپرسید که: آیا این شخص را تحسین میکنید؟ آیا میانگین کارایی گروه را افزایش میدهد؟ چقدر قابلیت تبدیل شدن به یک فرد بسیار موفق را دارد؟