کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
نزدیک به سه ماه اختلال و محدودیت اینترنت، علاوه بر گرفتن حق اساسی مردم، بسیاری از کسبوکارها را نیز دچار ضرر و زیان کرده است. برخی از این شرکتها یا رو به تعطیلی بخشهای مختلف فعالیتشان رفتهاند یا دست به تعدیل نیرو زدهاند تا بتوانند حداقل زنده بمانند.
در این بین برخی شرکتهای استارتاپی در چند ماه گذشته سعی کردهاند با راهاندازی کمپینهای مختلف به کمک کسبوکارهای کوچکتر و آسیبدیدهتر از خودشان بروند. اخیراً «پیپینگ» اعلام کرده در راستای مسئولیت اجتماعی خود تصمیم به حمایت از کسبوکارهای دیجیتال گرفته است.

روابط عمومی شرکت پیپینگ ضمن اشاره به شرایط موجود کشور با انتشار اعلامیهای برای حمایت از کسبوکارهای دیجیتال نوشته است: «پیپینگ تصمیم گرفته است در راستای مسئولیت اجتماعی خود از کسبوکارهای دیجیتال حمایت کند؛ به این امید که این کسبوکارها متحمل هزینههای کمتری شده و از این شرایط به سلامت عبور کنند.»
طرح پیپینگ برای حمایت از کسبوکارها به دو دسته اختصاص یافته است:
- کاربران جدید که با استفاده از این طرح میتوانند با ثبت نام در پیپینگ و دریافت پلن پایه برای مدت سه ماه از درگاه پرداخت پیپینگ به صورت رایگان استفاده کنند.
- کاربرانی که از مهرماه ۱۴۰۱ در پیپینگ ثبت نام کردهاند و در حال استفاده از سرویس پایه پیپینگ هستند. این دسته از کاربران میتوانند به مدت سه ماه از درگاه پرداخت رایگان استفاده کنند و از یک جلسه مشاوره مالیاتی رایگان برخوردار شوند.
در ادامه اعلامیه حمایتی پیپینگ آمده است: «ما در پیپینگ باور داریم که در کنار هم و برای هم میتوانیم از پس هر گونه سختی و مشکلی برآییم.»
پیش از این نیز الوپیک، پلتفرم فعال در حملونقل هوشمند، به یاد کیان پیرفلک، یکی از کودکان کشتهشده در ایذه، کمپینی با عنوان «قایقی باید ساخت!» در حمایت از کسبوکارهای کوچک و خانگی اینستاگرامی راهاندازی کرده است. در این کمپین استارتاپهای دیگری مانند شاپفا، وندار، ترب و تپسل هم حضور دارند.
اوایل آبانماه هم لندین، استارتاپ فعال در حوزه ساخت لندینگپیج، کمپین مشترکی با حضور کسبوکارهای اینترنتی برگزار کرد تا این کسبوکارها علاوه بر معرفی خدمات کسبوکار خود، خدماتی را که برای کمک به کسبوکارهای آسیبدیده رایگان کردهاند به نمایش بگذارند.