کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
تنهایی ناشی از قرنطینههای همهگیر به انفجار در مالکیت حیوانات خانگی در آمریکا منجر شد. بهعلاوه، سن مالکیت حیوان خانگی تغییر کرده است.
در حالی که قبلاً مادربزرگها تمایل داشتند صاحب حیوان خانگی شوند، اکنون طبق برخی آمار، نسل Z و هزارهها حدود ۷۰ درصد از صاحبان حیوانات خانگی را تشکیل میدهند. این امر دعوای بزرگی را بین بیمهگران بر سر این بازار جدید ایجاد کرده و بهطور قابل توجهی به ایجاد استارتاپهای جدید در این عرصه منجر شده است.
در همین راستا استارتاپ بیمه حیوانات خانگی ناپو تصمیم گرفته که زاویه خاصی را در این موضوع اتخاذ کند و نهتنها بیمه حیوانات خانگی، بلکه اطلاعات پیشگیری از سلامت حیوانات خانگی، آموزش مالکیت حیوانات خانگی و خدمات اضافی را نیز ارائه میدهد.
این استارتاپ در یک دور سرمایهگذاری ۱۵ میلیون پوندی از سری A به رهبری DN Capital و با مشارکت چند صندوق دیگر جذب سرمایه کرده است. ناپو ادعا میکند که از زمان راهاندازی خود در دسامبر گذشته، بیش از ۳۵ هزار حیوان خانگی را در سال بیمه کرده است. این استارتاپ امکان دسترسی به مشاوره آنلاین دامپزشک، آگاهی از چاقی و دسترسی به کلاسهای زنده تحت رهبری متخصصان را برای کمک به حیوانات فراهم میکند.
«ژان فیلیپ دومنگ»، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل این شرکت در بیانیهای گفت: «مدل ذهنی ما اساساً با بیمه سنتی حیوانات خانگی متفاوت است. ما با کمک به مردم برای مراقبت بهتر از حیوانات خانگی خود، همه سهامداران را همسو میکنیم تا در یک جهت نگاه کنند.»