کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

وزیر ارتباطات: متا هنوز پاسخ مرکز ملی فضای مجازی را نداده است / مخابرات برای تأمین منابع نیاز به تغییر تعرفه داشت

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز (۲۳ آذر) هیئت دولت اعلام کرد که امروز از مرکز ملی فضای مجازی پیگیر نامه ارسال‌شده به متا در مورد رعایت سیاست ایران شده است. عیسی زارع‌پور گفت که مرکز ملی فضای مجازی هنوز پاسخی از متا دریافت نکرده است.

 هفدهم آذرماه مرکز ملی فضای مجازی نامه اعتراضی رسمی در رابطه با بسترسازی برای توسعه اغتشاشات اخیر و عدم پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری در خصوص مکاتبات رسمی پیشین توسط نهادهای مسئول ایرانی را به شرکت متا (اینستاگرام) ارسال کرد.

در این نامه، مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا فرصت داده به منظور فراهم شدن امکان فعالیت پایدار سکوهای مذکور، اقدامات لازم از جمله معرفی نماینده رسمی مسئولیت‌پذیر مستقر در ایران حداکثر تا ۱۰ روز پس از دریافت نامه از سوی آن شرکت وفق سیاست‌ها و مقررات کشور در خصوص نحوه فعالیت شرکت‌های خارجی در حوزه فضای مجازی کشور صورت پذیرد.

حالا وزیر ارتباطات می‌گوید با گذشت یک هفته از رسانه‌ای شدن این نامه، متا هنوز پاسخی به مرکز ملی فضای مجازی نداده است.

او همچنین اعلام کرد در هر کشوری که اینستاگرام و واتس‌اپ، پلتفرم غالب هستند به درخواست کشور، آنها در این کشورها دفتر تأسیس می‌کنند.

زارع‌پور در واکنش به اظهارات جواد نیک‌بین، نماینده مجلس که گفته بود واتس‌اپ و اینستاگرام به ایران می‌آیند نیز اعلام بی‌خبری کرد و گفت این اظهاراتی است که در چند مدت گذشته از زبان نمایندگان مجلس زیاد می‌شنویم.


مخابرات نیاز به تغییر تعرفه داشت


در ادامه حاشیه هیئت دولت امروز، خبرنگاران در مورد تغییر هزینه ماهانه مخابرات نیز از زارع‌پور سوال کردند و او اعلام کرد که مخابرات برای تأمین منابع خود نیاز به تغییر تعرفه داشته است.

زارع‌پور در این مورد گفت: «چند بار توضیح داده‌ام. شرکت مخابرات ایران یک شرکت خصوصی است و باید درآمد و هزینه‌اش هم‌خوانی داشته باشد تا به مردم خدمات ارائه کند. شرکت مخابرات هم فقط تلفن نیست. منابعش که عمدتاً از طریق تلفن ثابت و اینترنت ثابت است صرف توسعه شبکه می‌شود. در حال‌ حاضر شبکه داخل شهر و استان در اختیار این شرکت است و برای توسعه و نوسازی آن نیاز به منابع دارد.»

به گفته او چند سال است که با وجود تورم، تعرفه‌های این شرکت تغییر نکرده و افزایش تعرفه در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب و ابلاغ شده است.

براساس اظهارات او در مقابل این حداقل کارکرد قبوض، بسته مکالمه‌ای برای مردم در نظر گرفته شده؛ آن‌طور که او توضیح داد چهار هزار دقیقه مکالمه با تلفن ثابت و پنج ساعت با تلفن همراه که جزئیات آن از سمت مخابرات ارائه شده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/by2i
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.