ترنچ ۱۰۰ میلیون دلاری

یک استارتاپ BNPL زیرمجموعه وای‌کامبینیتور می‌خواهد بازار خود را به ایالات متحده گسترش دهد؛ این کسب‌وکار چه خدمتی ارائه می‌دهد و برنامه بنیان‌گذاران آن چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

استارتا‌پ‌های فین‌تکی در بریتانیا به‌شدت مورد توجه سرمایه‌گذاران خطرپذیر قرار گرفته‌اند. لندن از دیرباز یکی از مراکز مالی مهم دنیا بوده و دور از ذهن هم نبوده که چنین توجهی به کسب‌وکارهای نوآور این حوزه در این شهر شکل بگیرد. فین‌تک‌های لندنی روزهای خوبی را سپری می‌کنند و به نظر می‌رسد یک اکوسیستم قدرتمند اروپایی را شکل داده و از کشورهای دیگر این قاره پیش افتاده‌اند.

یکی از این کسب‌وکارها «ترنچ»؛ یک ارائه‌دهنده اعتبار فوری جهت پرداخت اشتراک SaaS و سایر هزینه‌های B2B در لندن است. ترنچ اخیراً اعلام کرده که موفق به جذب ۱۰۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران ایالات متحده شده است. بخشی از این ۱۰۰ میلیون دلار به‌ عنوان سرمایه‌گذاری و بخشی دیگر به ‌عنوان قرض است.

این سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری به توسعه دفاتر ترنچ در نیویورک کمک کرده و زمینه را برای ارائه خدمات در حوزه‌های وسیع‌تر از طرف این کسب‌وکار آماده می‌کند.

در واقع ترنچ می‌تواند با این سرمایه به بخش‌های دیگری از حوزه SaaS یا همان نرم‌افزار به‌ عنوان خدمت وارد شود. گزینه «پرداخت با ترنچ» برای شرکت‌های SaaS به آنها اجازه می‌دهد راه‌های پرداخت خود را منعطف‌تر کنند.
ترنچ برای خریدهای سازمانی تا سقف پنج هزار دلار و بازپرداخت ۱۲ ماهه و کمتر کمک‌های مالی ارائه می‌دهد و یکی از استارتاپ‌های تحت حمایت شتاب‌دهنده وای‌کامبینیتور است.

بخش سرمایه‌گذاری این دور تأمین مالی با رهبری مشترک سوما کپیتال و فاندرز ایکس و حمایت چند سرمایه‌گذار ناشناس دیگر انجام شده و کلیر هون منیجمنت نیز بخش اعتباری و قرض این دور را بر عهده داشته است. علاوه بر وای‌کامبینیتور، صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر گلوبال فاندرز کپیتال نیز از سرمایه‌گذاران ترنچ محسوب می‌شود.

فیلیپ کلوین (نفر سمت راست در عکس)، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران و بیو آلیسون (نفر سمت چپ در عکس) دیگر هم‌بنیان‌گذار و مدیر فنی ترنچ هستند. کلوین درباره کسب‌وکارشان می‌گوید: «در برابر این چالش‌های برآمده از اقتصاد کلان، خریداران و تأمین‌کنندگان باید اطمینان حاصل کنند که می‌توانند چرخه سرمایه در گردش خود را بهینه کنند.

B2B BNPL یک راه متعارف برای دستیابی به این امر است. با کمک سرمایه‌گذاران‌مان توانسته‌ایم تسهیلات اعتباری قابل توجهی فراهم کنیم. ترنچ در موقعیت بسیار خوبی برای ادامه و رشد در بازار ایالات متحده قرار دارد.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/hpg9
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.