کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
هفتهنامه اقتصاد نوآوری ایران این هفته به صدودهمین شماره خود رسید. در این شماره به رویداد برند کارفرمایی و اهمیت آن از نگاه مدیران ارشد کسبوکارها پرداختهایم.
برای طراحی محتوای این شماره و راهبرد بینش رویداد برند کارفرمایی با بسیاری از مدیران ارشد کسبوکارهای نوآور کشور گپ زدیم و مشورت کردیم. در واقع تلاش کردیم ببینیم کدام مسائل این روزها برایشان دغدغه بیشتری ایجاد کرده است.
دغدغهها و گرفتاریهای کسبوکاری در حوزه منابع انسانی هم یکی، دو تا نیست. از مهاجرت که زخم بزرگ و بازی است بر پیکر این فضا گرفته تا تأثیر حملات مجازی به شرکتهای بزرگ روی کارکنان آنها، از بحرانهای مرتبط با اخراجهای فلهای تا کمبود جدی مهارتهای مورد نیازشان و…؛ دردها و رنجهای سازمانها کم نیست. به همه اینها اضافه کنید ناامیدی و رخوتی را که روی پوست جامعه کشیده شده و مدام تشویق میکند آدمها را به رفتن یا به کاری نکردن.
نکته برجسته در این گفتوگوها این بود که اگر همه مسائل مرتبط با برند کارفرمایی و منابع انسانی را از زاویه دید کارکنان ببینیم بحران عمیقتر هم میشود؛ اینکه در روزهایی به سر میبریم که آدمها بیشترین انتظارشان از سازمان و شرکتشان این است که زیست انسانی آنها را ببینند و درک کنند و برای حفرهها و چالشهای زندگیشان با آنها همراهی و همدلی کنند. این چیزی است که باید نسخه بومی آن را پیدا کنیم. باید با یکدیگر نه بهعنوان کارفرما و نیروی کار، بلکه به عنوان ایرانیهای خسته و کمامید در روزهایی که از اقتصاد تا بسیاری دیگر از متغیرهای جامعه جان و حالی برایمان نمیگذارد، حرف بزنیم.
در این راستا کارخانه نوآوری رسانه راهکار با حمایت بانک تجارت، اولین دوره رویداد «برند کارفرمایی» را روز هشتم شهریور ۱۴۰۲ در مرکز همایشهای کتابخانه ملی ایران برگزار میکند. این رویداد که از سلسلهرویدادهای کارخانه نوآوری رسانه راهکار است، با هدف بررسی چالشها، الزامات و فرصتهای سازمانها برای ساخت، تقویت و حفظ برند کارفرمایی، انتقال تجربه و واکاوی مفاهیم کاربردی و کلیدی در این زمینه و تجلیل از مدیران پیشکسوت و تأثیرگذار کسبوکاری کشور در حوزه منابع انسانی و فرهنگ سازمانی برگزار میشود.
این رویداد تلاش میکند مدیران مرتبط با برند کارفرمایی در کسبوکارهای گوناگون ایرانی از جمله اکوسیستم نوآوری کشور را گرد هم آورده و شرایطی فراهم کند که بهترینها و مؤثرترین تجربهها به اشتراک گذاشته شود. مخاطبان رویداد برند کارفرمایی بنیانگذاران، مدیران عامل، مدیران و کارشناسان ارشد کسبوکاری، مدیران منابع انسانی، مدیران برند، مدیران و کارشناسان روابط عمومی و علاقهمندان به حوزه فرهنگ سازمانی، برند کارفرمایی، منابع انسانی، ارتباطات درون و برونسازمانی و… خواهند بود که تمایل دارند آخرین روندها، فرصتها و چالشهای این حوزه را رصد کنند و از دیدگاههای کارشناسان و صاحبنظران مطلع شوند.
متن کامل تمام این گفتوگوها را میتوانید در کارنگ صدودهم بخوانید.
کارنگ؛ امروز درباره فردا بخوانید.