کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

اخراج به دلیل بامزه‌ نبودن غیرقانونی است!

درباره آقای «تی» که به دلیل حضور نداشتن در فوق‌برنامه‌های شرکت از محل کار اخراج شد.

دادگاهی در فرانسه حکم داده که شرکت‌ها نمی‌توانند کارگران خود را به دلیل اینکه به اندازه کافی «بامزه» نیستند، اخراج کنند. این حکم پس از آن صادر شد که مردی به نام «تی» در سال ۲۰۱۵ به دلیل امتناع از شرکت در دورهمی‌های بعد از کار و فعالیت‌های تیمی، از شرکت مشاوره‌ای «کیوبیک پارتنرز» در پاریس اخراج شد.

طبق اسناد دادگاه، آقای تی در فوریه ۲۰۱۱ به شرکت ملحق شد و در سال ۲۰۱۴ ارتقا یافت، اما یک سال بعد در مارس ۲۰۱۵ به دلیل «بی‌کفایتی حرفه‌ای»؛ به‌ویژه امتناع از پایبندی به ارزش‌های «سرگرم‌کننده و بامزه» شرکت اخراج شد. کیوبیک پارتنرز همچنین گفت که کار با آقای تی دشوار است و او شنونده ضعیفی است.

به گفته دادگاه کیفری، ارزش‌های «مفرح» این شرکت شامل رویدادهای اجتماعی اجباری و مستمری مانند‌ «بیدار‌ ماندن، رستوران‌گردی و مسابقه نوشیدنی‌ خوردن بیش از حد» می‌شده است.

در حکمی که در ۹ نوامبر صادر شد، دادگاه دریافت که به‌ دلیل مشارکت نداشتن آقای تی در ارزش‌های «سرگرم‌کننده» و «رفتار انتقادی» شرکت، او به شکلی غیرقانونی از کیوبیک پارتنرز اخراج شده است. حالا دادگاه حکم داده که آقای تی با امتناع از شرکت در فعالیت‌های اجتماعی محل کارش، از «آزادی بیان» خود استفاده می‌کند و این «آزادی اساسی» نمی‌تواند دلیلی برای اخراج او باشد. کیوبیک پارتنرز فعلاً به این حکم دادگاه واکنشی نشان نداده است.

درخواست آقای تی برای دریافت مبلغ 461 هزار و 406 یورو (حدود ۴۷۹ هزار دلار) به‌عنوان غرامت قبلاً توسط دادگاه استیناف پاریس در سال ۲۰۲۱ رد شده بود، اما حکم اخیر دادگاه تجدید نظر ممکن است این حکم را لغو کند. دادگاه به کوبیک پارتنرز دستور داده فعلاً سه‌هزار یورو به آقای تی بپردازد تا در مرحله بعدی تقاضای جبران خسارت این شخص را بررسی کند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/thxd
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.