کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ صدو‌بیست‌وپنجم منتشر شد

در این شماره از هفته‌نامه کارنگ به موضوع هفتمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران پرداخته‌ایم که قرار است اواخر آذر ماه برگزار شود. در این شماره از کارنگ می‌توانید از جزئیات لیست کاندیداهای تیم هم‌آفرینی و ائتلاف صنف سرآمد با خبر شوید. همچنین میثم سلیمانی سردبیر کارنگ در سرمقاله این شماره نگاهی به روند جریان انتخاباتی نصر تهران داشته و آرایش انتخاباتی کاندیداها را مورد بررسی قرار داده است.

در هفته گذشته رسانه‌ها خبر بازداشت مدیرعامل سروش‌پلاس را منتشر کردند که البته این خبر توسط روابط عمومی این پیام‌رسان داخلی تکذیب شد. کارنگ در این شماره به سراغ فرهاد مرادی، مدیرعامل سروش‌پلاس رفته تا روایت او را از این ماجرا جویا شود. مرادی در این گفت‌وگو تأکید می‌کند که خبر بازداشت صحیح نبوده و آنچه اتفاق افتاده، احضار جهت ارائه توضیحات بوده است. او عنوان می‌کند که چنین احضارهایی در اکوسیستم مرسوم است. مرادی در این گفت‌وگو درباره نحوه نظارت سروش‌پلاس روی محتوای منتشر شده در این پلتفرم و همچنین مسئولیت پلتفرم‌های پیام‌رسان صحبت کرده است.

مگاترندها یا ابرروندها موضوعاتی هستند که دیگر نمی‌توان نقش آن‌ها را در زندگی انسان و همچنین آینده بشر نادیده گرفت. سیزدهمین رویداد چامه با موضوع «زندگی با مگاترندها» به این موضوع پرداخته و سعی کرده بود از دیدگاه‌های مختلف مگاترندها را مورد بررسی قرار دهد. گزارش این رویداد را در این شماره از کارنگ می‌توانید بخوانید.

برای بررسی موضوع مسئولیت پلتفرم‌ها در حوزه‌های مختلف به سراغ محمدجعفر نعناکار، حقوق‌دان رفته‌ایم. او ضمن بیان این که قوانین مرتبط با این موضوع با توجه به حوزه کاری پلتفرم‌ها می‌تواند به شکل متفاوتی بیان شود، به بررسی این موضوع در حوزه‌های مختلف از جمله پلتفرم‌های واسطه، تاکسی‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی پرداخته است.

«مرور نقشه راه دبی برای اقتصاد دیجیتال» نام گزارشی بود که رضا جمیلی مدیر توسعه کسب‌وکار کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار، در کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری اتاق بازرگانی ارائه کرد. مشروح این ارائه درباره سند اقتصاد دیجیتال دبی را در این شماره کارنگ می‌توانید مطالعه کنید.

گفت‌وگو با محمدرضا شرفی، رئيس انجمن بلاکچین و رمزارز ایران به بهانه رویداد ۹ ژانویه از دیگر مطالب منتشر شده در شماره ۱۲۵ کارنگ است.

در این شماره همچنین به فراز و فرودهای پرسروصداترین چت بات هوش مصنوعی یعنی چت‌‌جی‌پی‌تی و آینده این فناوری نگاهی داشته‌ایم.

یاور عبیری، رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز در گفت‌وگوی خود با کارنگ از چالش‌ها و مشکلات بوم‌گردی گفته است.

در صفحه تاریخ نوآوری این شماره نیز، از چگونگی پاگرفتن صنعت نفت گفته‌ایم. صنعتی که از ابتدای ورودش از سال‌های آخر قرن نوزدهم تاکنون زندگی بشر را به کلی متحول کرده است.

متن کامل تمام این گزارش‌ها و گفت‌وگوها را می‌توانید در کارنگ صدوبیست‌وپنجم بخوانید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/msgb
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.