رسانه اقتصاد نوآوری ایران

صندلی نماینده بعدی بخش‌خصوصی در کمیسیون تنظیم مقررات به چه کسی می‌رسد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بعد از گذشت بیش از دوماه از خروج شهاب جوانمردی، مدیرعامل هلدینگ فناپ و حسین میرزاپور، دستیار وزیر در امور راهبردی، از ترکیب اعضای کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نامه‌ای سه نفر را به عنوان جایگزین این افراد از بخش خصوصی در این کمیسیون معرفی کرده است.

اعلام این سه کاندیدا برای حضور در کمیسیون رگولاتوری در حالی اتفاق می‌افتد که براساس شنیده‌های کارنگ، حضور مینا مهرنوش، رئیس موقت اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی و مدیرعامل کسبینو بر صندلی بخش خصوصی در این کمیسیون قطعی شده است.

خرداد ماه سال جاری اعضای جدید کمیسیون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی معرفی شدند. در آن زمان عیسی‌زارع‌‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حکمی رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی و رئیس دانشگاه شریف؛ محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات؛ شهاب جوانمردی، مدیرعامل هلدینگ فناپ؛ حسین میرزاپور، دستیار وزیر ارتباطات در امور راهبردی و بین‌الملل و حسین نعمتی، مدیرعامل سابق پست را به‌عنوان اعضای جدید کمیسیون سازمان تنظیم و مقررات ارتباطات رادیویی منصوب کرد. طبق این نفرات معرفی شده جای بخش خصوصی مانند گذشته در کمیسیون کمرنگ بود.

در واقع تنها یک نفر یعنی شهاب‌جوانمردی، مدیرعامل هلدینگ فناپ از بخش خصوصی برای ارائه نظر بخش‌خصوصی در تصمیمات کمیسیون رگولاتوری انتخاب شد.

او جایگزین ناصرعلی سعادت، رئیس اسبق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این کمیسیون شد. پیش از این سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران اعلام کرده بود که اگر دولت در بخش فناوری اطلاعات به‌دنبال پیشرفت و توسعه است باید از بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های خود بیشتر استفاده کند.

حالا هم سازمان نصر کشور در نامه خود به عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات اعلام کرده که با توجه به خروج دو عضو از کمیسیون تنظیم مقررات، این سازمان که در برگیرنده بخش قابل توجه‌ای از فعالان صنعت ICT کشور است می‌تواند به عنوان کارگروه تخصصی موضوعات مربوط با فناوری اطلاعات را برای رسالت و ماموریت‌های کمیسیون تنظیم مقررات نقش ایفا کند.

به همین خاطر این سازمان کاظم آیت‌اللهی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان و مدیرعامل شرکت انفورماتیک سیستم آوران(باسا)، محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل آسیاتک و رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران و صادق فرامرزی، نائب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران را به عنوان اعضای جایگزین خارج شده از این کمیسیون پیشنهاد داده است.

در حالی بعد از حدود بیش از دوماه از خروج شهاب جوانمردی و حسین میرزاپور از ترکیب کمیسیون تنظیم مقررات، نصر کشور به تازگی افراد جدید را معرفی کرده که شنیده‌های کارنگ نشان می‌دهد که رایزنی‌ها برای نشستن مینا مهرنوش، مدیرعامل کسبینو روی صندلی بخش خصوصی در این کمیسیون قطعی شده است.

این روزها نام مینا مهرنوش برای سمت‌های صنفی زیادی شنیده می‌شود. او به تازگی رئیس موقت اتحادیه پرحاشیه کسب‌وکارهای مجازی شده و آنطور که خبرها نشان می‌دهد، عزمش را برای ورود به یکی از کمیسیون‌های مهم و تاثیرگذار دولتی نیز جزم کرده است.

او که بیشتر نامش با جنجال‌های مدیریت بر اپراتور سوم یعنی رایتل هم گره خورده، علاوه بر مدیریت پلتفرم کسبینو، داوری مسابقه میدان در صداوسیما را نیز برعهده داشته است.

مهرنوش در حالی قرار است وارد یکی از کمیسیون‌های قدرتمند وزارت ارتباطات که وظیفه نظارت و تدوین مقررات‌گذاری‌های حوزه فناوری ارتباطات را برعهده دارد، شود که همین کمیسیون زمانی که او با وجود حاشیه‌های بی‌پایان مدیرعامل رایتل شده بود، مصوبه‌ای تصویب کرد که طبق آن انتصاب مدیران کلیدی در اپراتورها باید به تأیید همین کمیسیون تنظیم مقررات برسد.

مصوبه‌ای که خود نیز با حاشیه‌های زیادی روبه‌رو شد و اجرایی شدن آن به دنبال شکایت گروهی به دیوان عدالت اداری، باعث شد مهرنوش در جایگاه خود به عنوان مدیرعامل رایتل باقی بماند، هرچند که بعد از مدتی او به دنبال فشارها از همین سمت استعفا داد.

حالا باید منتظر ماند و دید که نام مینا مهرنوش به عنوان عضو جدید کمیسیون تنظیم مقررات اعلام خواهد شد یا ورق برمی‌گردد و وزیر ارتباطات به عنوان رئیس این کمیسیون افراد پیشنهادی سازمان نصر را برای این صندلی انتخاب می‌کند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/j6gt
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.