رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مارک بنیوف می‌خواهد کارکنان خود را رتبه‌بندی کند / سلزفورس ۵ درصد از کارکنان خود را اخراج می‌کند

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

بر اساس گزارش‌ها، مدیرعامل «سلزفورس»، مارک بنیوف تصمیم گرفته کارکنان خود را رتبه‌بندی کند. او معتقد است که باید به کارکنان خوب پاداش داد و کارکنان بد را اخراج کرد. بنیوف می‌گوید: «کارکنانی که عملکرد ضعیفی دارند، باید از شرکت بروند.»

با اینکه ایده او به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته، اما او نه‌تنها از حرفش کوتاه نیامده بلکه سیاست‌های بازگشت اجباری به محیط کار را نیز در پیش گرفته است. به نظر می‌رسد بنیوف در پی اصلاحات عمده در شرکت خود است. رتبه‌بندی کارکنان، اخراج، پاداش و بازگشت اجباری به محیط کار همه خبر از تغییرات عمده در سلزفورس می‌دهند.

البته تمام این ایده‌ها فعلاً به‌صورت طرح است و با توجه به بازخورد کارکنان ممکن است تغییراتی در پیش‌نویس این طرح اعمال شود. با این حال یکی از کارکنان می‌گوید: «مهم نیست لحن این پیش‌نویس چقدر ملایم است یا اینکه بنیوف گفته بسته به بازخورد کارکنان ممکن است تغییراتی در آن ایجاد کند.

واقعیت این است که محیط سلزفورس از این به بعد خشک‌تر و خشن‌تر خواهد شد.» طبق نسخه‌ای که از این طرح منتشر شده، یکی از اهداف آن حذف ۵ درصد از کارکنان است. در این طرح قید شده است: «مدیران، کارکنان خود را رتبه‌بندی می‌کنند، به عملکرد آنها پاداش می‌دهند و برای اطمینان از آینده کارکنان و شرکت افرادی را که عملکرد خوبی ندارند، کنار می‌گذارند.» بنیوف همچنین یک سیاست اجباری برای بازگشت به محل کار را با کارکنان خود به اشتراک گذاشت.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/rup4
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.