کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

وزیر کشور اعلام کرد / تصمیم برای رفع فیلتر پلتفرم‌های خارجی با مراجع تصمیم‌گیر است

در حالی که بیش از ۱۱۰ روز از فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ و برخی دیگر از پلتفرم‌های خارجی می‌گذرد، وزیر کشور گفته در صورتی که این شبکه‌ها بخواهند از به گفته او «اغتشاشگران» حمایت کنند، مسئولان ذیربط در مورد فعالیت آنها در کشور تصمیم می‌گیرند.

 اما احمد وحیدی نگفته که این مراجع تصمیم‌گیر کدام مراجع هستند. پیش از این نیز وزیر ارتباطات در مورد رفع محدودیت‌ها و فیلترینگ از پلتفرم‌های خارجی گفته بود که تصمیم‌گیر نیست و باید مراجع امنیتی در این زمینه دستور دهند. این اظهارات عیسی زارع‌پور با انتقاد برخی نمایندگان مجلس روبه‌رو شده است. برای نمونه اخیراً غلام‌رضا نوری قزلجه، نماینده مجلس در گفت‌وگو با «جماران» اعلام کرده که این اظهارات وزیر ارتباطات نوعی سلب مسئولیت است و دولت باید نسبت به این محدودیت‌های اینترنت به مردم پاسخگو باشد.

حالا هم وزیر کشور اظهاراتی مشابه‌ وزیر ارتباطات اعلام کرده و در زمینه رفع فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی، بدون نام بردن از نهادی، گفته که مراجع تصمیم‌گیر، مسئول هستند.

به گزارش «تابناک»، وحیدی در مورد رفع‌ فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی گفته است: «باید ببینیم کسانی که می‌خواهند در این فضا فعال باشند حاضر هستند از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران تمکین کنند یا همچنان قصد دارند به حمایت خود از اغتشاشات ادامه دهند. اگر بخواهند با استفاده از ناامنی و هدایت اغتشاشات به رویه خود ادامه دهند، مطمئناً مسئولان ذیربط تصمیم‌گیری خواهند کرد.»

پیش از این و در مهر‌ماه، احمد وحیدی در گفت‌وگو با «صداوسیما» و هم‌زمان با شروع اعتراض‌ها در ایران گفته بود با آرام شدن فضا، محدودیت‌های اینترنت برداشته می‌شود.

مرکز ملی فضای مجازی هم نزدیک به یک ماه پیش با ارسال نامه‌ای به متا، ۱۰ روز به این شرکت فرصت داد تا سیاست‌های ایران در فضای مجازی را بپذیرد و در ایران نماینده مسئولیت‌پذیر معرفی کند. هرچند از این مدت ۱۰ روز بیش از سه هفته گذشته، اما هنوز مرکز ملی فضای مجازی نسبت به تصمیم خود برای ادامه فعالیت اینستاگرام و واتس‌اپ اظهارنظری نکرده است. هم‌زمان با رسانه‌ای شدن این نامه، متا در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی اعلام کرده بود وارد مکالمه با ایران نمی‌شود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/dxrv
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.