چرا اخراج‌ها مهم‌اند؟

برای شناسایی عمق یک زمستان کریپتویی به این نشانه توجه کنید

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

استخدام‌ها و اخراج‌ها در بازار رمزارزها یک امر عادی محسوب نمی‌‌شوند. برای اهل فن این تغییرات نشانه‌هایی از صعودی یا نزولی‌بودن بازارها هستند. در روزهای اخیر شاهد اخراج‌های زیادی، به‌خصوص در صرافی‌های شناخته‌شده بوده‌ایم که خود نشان می‌دهد بسیاری از این شرکت‌ها خود را برای دوره‌های طولانی‌تر رکود آماده کرده‌اند.

به‌طور کلی و با نگاهی به تجربه چند سال گذشته این بازار باید گفت یکی از نشانه‌های کلاسیک زمستان ارزهای دیجیتال، اخراج گسترده کارکنان شرکت‌هایی است که در این صنعت فعالیت می‌کنند. دلیل آن هم این است که شرکت‌ها سعی می‌کنند هزینه‌هایشان را کاهش دهند تا بتوانند در این دوران کم‌فروغ دوام بیاورند.

در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ اخبار زیادی مبنی بر اخراج کارمندان شرکت‌های حاضر در صنعت ارزهای دیجیتال منتشر می‌شد. برخی شرکت‌های بزرگ این صنعت که در آن زمان دست به چنین اقدامی زدند، مؤسساتی مانند «کانسنسیس» (ConsenSys) و «بیت‌مین» (Bitmain) و همچنین صرافی‌هایی مثل «هوبی» (Huobi) و «کوین‌فلور» (Coinfloor) بودند.

اخراج‌های اخیر صنعت ارزهای دیجیتال، از جمله کاهش ۱۹درصدی تعداد کارکنان کوین‌بیس و کاهش ۱۰درصدی کارکنان جمینای نگران‌کننده است، اما با توجه به اینکه بازار نزولی فعلی به‌تازگی آغاز شده، احتمالاً این جریان هنوز به اوج خود نرسیده است. به ‌عبارت دیگر، احتمالاً نمی‌توانیم هم‌اکنون به این معیار به‌عنوان مدرکی مبنی بر اینکه بازار نزولی در حال اتمام است، اشاره کنیم.

یکی از نشانه‌های بهبود بازار ارزهای دیجیتال این است که شرکت‌ها دوباره شروع به استخدام می‌کنند و پروژه‌هایی جدید با بودجه‌هایی قابل ‌توجه راه‌اندازی می‌شوند. این عوامل نشان می‌دهند که سرمایه‌ها به بازار برگشته‌اند و سخت‌ترین روزهای بازار نزولی دیگر به اتمام رسیده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/iugz
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.