کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
هند دومین تولیدکننده بزرگ میوه و سبزیجات در جهان است و ۴۷ درصد از نیروی کار این کشور در حوزه کشاورزی مشغول به کارند. با این حال بر اساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، هند بیشترین جمعیت گرفتار سوءتغذیه را در جهان دارد. اینها در کنار هم باعث شد ایده راهاندازی استارتاپ Agribazaar در سر بنیانگذارانش بیفتد. این استارتاپ کارش را در سال ۲۰۱۶ با ایجاد پلتفرمی آنلاین برای وصل کردن کشاورزان، تاجران، بانکها، کسبوکارها و دولتها به هم آغاز کرد و در سال ۲۰۱۷ کیف پول دیجیتالی AgriPay را برای کشاورزان راه انداخت تا پول مستقیماً از خریدار به فروشنده برسد.
این استارتاپ در حال حاضر روی طیف وسیعی از فناوریها، از جمله سنسورهای راه دور، پهپادها و بلاکچین کار میکند. مدل عملیاتی اگریبازار شامل این اهداف است:
– استفاده از فناوریهای متنباز در سطح جهانی برای تغییر زنجیره ارزش کشاورزی
– تمرکز بر راهحلهای جدید در محدوده نیازهای برآوردهنشده کشاورزان
– ایجاد ارتباط بین دولتها و جوامع مزرعهداران برای فراهمکردن گستردهترین دسترسی ممکن به این پلتفرم
اگریبازار مدعی است که با کمک فناوری، قدرت را در دستان مزرعهداران خرد میگذارد و «این کاری است که بقیه نمیکنند».