کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

محبوبیت دوگانه پاپیولیکس

در بازارهای رقابتی امروز، ممکن است هر آزمون و خطایی در بازار واقعی به شکست شرکت‌ها منتهی شود. لازمه ورود به هر بازاری شناخت، درست از خواسته‌های مصرف‌کنندگان و استراتژی‌های شرکت‌های رقیب است. یکی از مهم‌ترین ابزارها برای شناخت بازار انجام تحقیقات بازار است. به ‌خاطر تخصصی شدن بیش از پیش مهارت‌ها و کارها شرکت‌هایی پدید آمده‌اند که به‌ صورت تخصصی خدماتی در حوزه مطالعات بازار انجام می‌دهند.

اندونزی یکی از سریع‌ترین بازارهای مصرف در حال رشد جهان را دارد. اما یافتن اطلاعات مربوط به مصرف‌کننده‌های بسیاری از کسب‌وکارها، به‌ویژه کسب‌وکارهای کوچک، هنوز دشوار است. شرکت پاپیولیکس (Populix) می‌خواهد از طریق اپلیکیشنی که اکنون 250 هزار کاربر از 300 شهر اندونزی دارد، پژوهش را برای شرکت‌ها آسان سازد.

این استارتاپ در همین مدت کوتاهی که کارش را شروع کرده، نظر سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. به‌ طوری که از زمان تأسیس خود در ژانویه 2018 تا به امروز مجموعاً 3/2 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

درآمد‌های این شرکت در سال 2020 پنج برابر افزایش یافته است و 52 مشتری جدید از 10 کشور جهان پیدا کرده است. همه این پیشرفت‌ها در شرایطی به دست آمده که همه‌گیری کرونا امکان نظرسنجی سنتی از مصرف‌کنندگان، مثل استفاده از پرسشنامه‌های حضوری را محدود ساخته است.

مشتریان این شرکت طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود. از استارت‌آپ‌های حوزه فناوری تا شرکت‌های بزرگ چندملیتی از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند. به گفته مسئولان شرکت، سرمایه‌های جدید جذب‌شده در حوزه تولید محصولات جدید، بازاریابی و استخدام نیروهای انسانی به کار گرفته خواهد شد. با این میزان سرمایه‌گذاری حقوق 500 هزار نفر از کارکنان آمازون می‌تواند پنجاه سنت تا سه دلار در هر ساعت افزایش یابد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/1slh
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.