کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ صدو‌یازدهم منتشر شد

هفته‌نامه اقتصاد نوآوری ایران این هفته به صدویازدهمین شماره خود رسید. در این شماره به آنچه در رویداد برند کارفرمایی گذشت، پرداخته‌ایم.

رویداد برند کارفرمایی در نوع خودش یک اتفاق بود. آدم‌های حوزه‌ای تخصصی که پیش از این تنها در دو جا فرصت حضور و دیدار داشتند، این بار در محفلی جمع شدند که تماماً به آنها، دغدغه‌ها، دستاوردها و چالش‌هایشان اختصاص داشت. مدیران و متخصصان منابع انسانی و برند کارفرمایی اگر خوش‌اقبال باشند، می‌توانند در رویدادها، کنگره‌ها و همایش‌های علمی و دانشگاهی گهگاهی تعدادی از همکاران و هم‌صنفان خود را ملاقات کنند و در رقابتی دانشی معمولاً سرگرم یادگیری مباحثی در تئوریک می‌شوند. یا نهایتاً حاشیه دورهمی‌های محدود و کم‌جمعیتی که عنوان‌‌هایی کلی را یدک می‌کشند، این امکان را پیدا می‌کنند که به‌صورت پراکنده از دغدغه‌ها یا اولویت‌های حوزه خود بگویند.

 اما در رویداد برند کارفرمایی در یکی از معدود فرصت‌های جمعی که با حضور بیش از 600 چهره اکوسیستم نوآوری کشور برگزار شد، هم متخصصان، مشاوران و مدیران این حوزه از آنچه اولویت این روزهایشان بود گفتند و هم بنیان‌گذاران و مدیران عامل کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک فرصت یافتند با مفهوم منابع انسانی از دریچه نیازها و چالش‌های کسب‌وکاری مواجه شوند؛ یک رویداد پرشور که برای اولین‌بار تلاش کرد منابع انسانی را از زاویه کسب‌وکار (نه صرفاً مباحث دانشگاهی و نه صرفاً مباحث آموزشی – کارگاهی) ببیند. اما ببینیم در این رویداد چه گذشت…

در افتتاحیه این رویداد، هادی اخلاقی، مدیرعامل بانک تجارت حامی برگزاری رویداد برند کارفرمایی به بیان اهمیت برند کارفرمایی و اقدامات بانک تجارت برای افزایش انگیزه و بهبود معیشت منابع انسانی شرکای تجاری این بانک پرداخت. مدیرعامل بانک تجارت در صحبت‌های خود از برنامه‌های این بانک برای حمایت از منابع انسانی شرکای تجاری این بانک گفت و در این زمینه توضیح داد: «بانک تجارت در راستای هدف خود مبنی بر افزایش خدمات‌دهی به مشتریان خرد و کسب‌وکارها، ارائه انواع خدمات به‌ویژه خدمات اعتباری به کارکنان شرکای تجاری و کسب‌وکاری را در اولویت قرار داده است.»

پنل «+١٠٠٠» نیز با محوریت بررسی چالش‌های مدیریت منابع انسانی شرکت‌های بزرگ، با حضور محمد خلج، مدیرعامل اسنپ؛ کیوان جامه‌بزرگ، معاون توسعه کسب‌وکار فناپ؛ مسعود طباطبایی، قائم‌مقام مدیرعامل دیجی‌کالا و با مدیریت رضا جمیلی، سردبیر رسانه‌های چاپی راه‌کار، در خلال رویداد برند کارفرمایی برگزار شد.

کیوان جامه‌بزرگ در این پنل گفت: «در شرکت‌های بزرگ مواردی در ارتباط با جامعه موضوعیت پیدا می‌کند که در شرکت‌های کوچک مطرح نیست. زمانی که ابعاد بزرگ می‌شود، مسئله ارتباط و هماهنگی جدیت بیشتری پیدا می‌کند. موضوع بعدی ایجاد یکپارچگی است. در سازمان‌های بزرگ تنوع نگاه‌ها زیاد است و مشاغل متفاوتی وجود دارد که یکپارچه‌سازی آنها دشوار و گاهی حتی متناقض می‌شود.»

محمد خلج نیز در ادامه این پنل، همکاری منابع انسانی با شرکت‌های خارجی را یکی از معضلات بزرگ حوزه منابع دانست. او توضیح داد: «امروز عملاً با معضلی مواجه شده‌ایم که رقابت شرکت‌های ایرانی از سطح اکوسیستم داخلی فراتر رفته و نیز با مفهوم اقتصاد گیگ مواجهیم که بر اساس آن حتی لزومی برای مهاجرت فیزیکی نیست و نیروها در داخل کشور زندگی می‌کنند، اما ارزش‌ افزوده را برای شرکت‌های خارج از کشور ایجاد می‌کنند.»

قائم‌مقام مدیرعامل دیجی‌کالا هم اشاره کرد: «در جذب و نگهداشت نیروهای انسانی، برند کارفرمایی دیجی‌کالا بسیار کمک‌کننده بوده است. با توجه به اینکه در همه بخش‌های یک سازمان، رقابت و مهاجرت وجود دارد و این موضوع، نگهداشت نیرو را سخت می‌کند، باید شرایطی را برای منابع انسانی ایجاد کنیم که تناسبی بین خلق ارزش برای سازمان و خودشان ببینند.»

در بخش دیگری از این رویداد از سه کسب‌وکار برگزیده حوزه منابع انسانی؛ «دیجی‌کالا»، «ایرانسل» و «گروه انتخاب الکترونیک» تقدیر به عمل آمد و به آنها تندیس ویژه «برند کارفرمایی» اهدا شد.

متن کامل تمام این گزارش‌ها را می‌توانید در کارنگ صدویازدهم بخوانید.

کارنگ؛ امروز درباره فردا بخوانید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/q92y
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.