رسانه اقتصاد نوآوری ایران

اوبر-اوه به نیویورک رسید

اوبر می‌خواهد بخشی از کم شدن درآمدهایش را با تبلیغات جبران کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در شهر نیویورک، نمایشگرهای دیجیتالیِ شرکت اوبر یا همان UberOOH، نه در ماشین‌های متعلق به این شرکت که در سه هزار تاکسی زرد، نصب شده‌اند چراکه قوانین فعلی شهرداری نیویورک اجازه‌ نصب تبلیغات بر سقف وسایل نقلیه‌ سواری غیر از تاکسی‌ها را نمی‌دهد.

جاناتان گودای، مدیرعامل شرکت ادومنی که یک شرکت فناوری تبلیغات محیطی  است، اعلام کرده محصولاتِ اوبر – اوه به پنج بازار دیگر ایالات متحده‌ آمریکا در شهرهای آتلانتا، دالاس، فونیکس، لس‌آنجلس و بوستون راه یافته‌اند و بدون منع قانونی بر روی سقف 7500 ماشین اوبر نصب شده‌اند.

با این‌حال در پی موانع قانونی موجود، اتحادیه‌ تاکسیرانی نیویورک برای نصب این صفحات نمایشی بر روی 3500 تاکسی زرد موجود در شهر اعلام همکاری کرده، تا جایی‌که در حال حاضر حدود یک‌چهارم تاکسی‌های شهر نیویورک، نمایشگرهای شرکت اوبر را حمل می‌کنند. البته قرارداد میان اوبر و اتحادیه‌ رانندگان تاکسی نیویورک، هنوز توسط کمیسیون تاکسی‌رانی این شهر به‌صورت رسمی تأیید نشده است، اتفاقی که مطابق پیش‌بینی‌ها در ماه‌های آینده عملی خواهد شد.

اوبر یک ماه قبل از شیوع ویروس کرونا اعلام کرده بود که قصد دارد نصب نمایشگرهای دیجیتالی بر سقف ماشین‌ها را آغاز کند. شرکت ادومنی که در این پروژه با اوبر همکاری کرده است در زمینه تبلیغات «بیرون از خانه» فعالیت می‌کند، به همین دلیل سال 2020 که به سال «در خانه بمانید»، تبدیل شد برای این شرکت سال خوبی نبوده است.

حالا اوبر پس از گذشت یک‌سال، بالاخره ایده‌ خود را در شهر نیویورک عملی کرد، زمان‌بندی که به نظر می‌آید هم شرکت اوبر و هم شرکت ادومنی از انتخاب آن راضی هستند. درآمدهای اوبر در سال 2020 نسبت به مدت مشابه‌ سال گذشته، 14 درصد کاهش داشته است و مدیرعامل ادومنی نیز از متضرر شدن شرکت خود در دوره‌ شیوع ویروس کرونا صحبت کرده است. ظاهراً اما هر دوی این شرکت‌ها به آینده اوبر – اوه و صفحات نمایشی متحرک آن‌ها امید بسته‌اند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/cp3u
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.