کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مزایای دریافتی کارمندان شرکت‌های فناوری در زمان اخراج / تعطیلات شیک اخراجی‌ها

این روزها موج اخراج‌ها و تعدیل‌ها در شرکت‌های بزرگ فناوری به‌ویژه در آمریکا موجی از نگرانی‌های اقتصادی را برای خانواده‌ها و البته دولت به دنبال داشته است؛ اما برای کارمندانی که اخراج می‌شوند، اوضاع این‌گونه نیست! حداقل تا چند ماه که بساط سفر و جهانگردی بر پاست و کسی نگران چیزی نخواهد بود.

آن‌گونه که گزارش شده در شرکت‌های بزرگ فناوری، اخراج‌شدن می‌تواند به معنای گرفتن یک تعطیلات گران‌قیمت و آرامش‌بخش باشد. معمولاً کارمندان این شرکت‌ها با گرفتن چند ماه دستمزد خود به صورت یکجا موقع اخراج وضعیت شغلی یا بهتر بگوییم بیکاری خود را نه به‌عنوان یک وضعیت ناامیدکننده، بلکه فرصتی برای استراحت در خارج از کشور می‌دانند.

در حالی که کارگران معمولی در کشوری چون ایالات متحده در صورت اخراج، دستمزد کمی دریافت می‌کنند، شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک، اسنپ و توییتر نسبتاً موقع اخراج کارمندان‌شان سخاوتمند می‌شوند. به عنوان مثال، فیس‌بوک به کارگران اخراج‌شده دریافت یکجای شش ماه حقوق را پیشنهاد می‌دهد.

برخی از کارکنان صنعت فناوری که اخیراً اخراج شده‌اند، در چند سال گذشته دستمزد بسیار بالا، پاداش‌های مکرر و سهام سخاوتمندانه دریافت کرده‌اند و حالا هم موقع اخراج‌شدن مزایای خوبی نصیب‌شان شده است. بنابراین بیشتر آنها به این فکر می‌کنند که: «چرا سفر نکنیم؟»

برخی از این کارمندان در گفت‌و‌گو با رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند اخراج به آنها این آزادی را می‌دهد که برای تعطیلات مجلل و گران‌قیمتی مانند سفرهای جاده‌ای بین شهری یا تعطیلات اروپایی برنامه‌ریزی کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/n5bs
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.