کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

نسل زد و هدایت سلامت دیجیتال

تفاوت خواسته‌ها و روش‌های نسل زد چگونه سلامت دیجیتال را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟

بر کسی پوشیده نیست که نسل زد به روش‌های کاملاً متفاوتی نسبت به نسل‌های گذشته به مراقبت‌های بهداشتی خود می‌پردازند. درگیری با فناوری یکی از دلایل اصلی این تفاوت است. آنها نسبت به نسل‌های قبلی، بیشتر پذیرای مراقبت‌های از راه دور هستند. این نسل به‌دنبال راحتی بیشتر است؛ چراکه ظرفیت فناوری را در این‌باره درک کرده است.

طولانی‌شدن زمان انتظار در مطب پزشک برایش بی‌معناست و با کمک راهکارهای فناورانه مراکزی را انتخاب ‌می‌کند که کمترین زمان ممکن برای انتظار را داشته باشند. بر اساس مطالعه‌ای که توسط سولوشن‌ریچ انجام شده، یافتن راه‌هایی برای برقراری ارتباط با نسل‌ زد (در حالت‌های ترجیحی آنها) می‌تواند به حفظ و رشد صنعت سلامت دیجیتال کمک کند. نسل زد اغلب به‌عنوان «بومیان دیجیتال» نامیده می‌شوند.

آنها به‌سختی دنیای بدون گوگل را به یاد می‌آورند.‌ در حالی که نسل‌های قدیمی‌تر بیشتر به رابطه با پزشک خود پایبند هستند و از پزشک خود مشاوره می‌جویند، نسل‌های جوان‌تر احتمالاً ابتدا سؤالات سلامتی خود را در گوگل جست‌وجو می‌کنند.

گجت‌های پوشیدنی همچنان به محبوبیت خود ادامه می‌دهد و نسل‌ زد به‌طور چشم‌گیری بر سلامت و تندرستی فناوری‌محور تمرکز می‌کنند. اگرچه نسل زد بیشتر از نوجوانانِ با قدرت خرید محدود تشکیل شده، اما آنها علاقه زیادی به گجت‌های پوشیدنی دارند.

این نسل روندمحور است و می‌خواهد پروسه سلامت خود را در چارت‌ها ببیند. این تفاوت‌ها در کنار هم می‌تواند برای متصدیان بازار سلامت دیجیتال چراغ راه باشد تا با پذیرش خواسته‌های نسلی، محصولات جسورانه‌ای را تولید کنند.

در عین حال که تعامل نسل‌های گذشته با این نسل سخت به نظر می‌رسد، اما نقش آنها در ایجاد روندهای مختلف انکارناشدنی است. صراحت نسل زد در بیان خواسته‌هایش، نیازهای شفافی را بروز می‌دهد که می‌تواند تعیین‌کننده سرنوشت هر صنعتی باشد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/4g6x
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.