کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

درخواست نصر کشور از رئیس جمهوری / از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای کمک به کارگروه مشکل‌یابی کندی سرعت اینترنت استفاده کنید

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری از او خواسته است که از ظرفیت‌های صنف بخش‌خصوصی در کارگروهی که او آن را مامور یافتن مشکل کندی سرعت اینترنت کرده‌ است استفاده کند.

سازمان نصر در این نامه خود خطاب به رئیس‌ جمهوری با اشاره به مشکلات 9 ماه گذشته اینترنت در کشور تاکید کرده که بروز اختلالات اینترنتی، مشکلات عدیده‌ای را برای عموم مردم، به ویژه اصناف و کسب‌وکارها ایجاد کرده و منجر به خسارات سنگین اقتصادی و اجتماعی شده است.

سازمان نصر اعلام کرده که این سازمان  به عنوان بزرگ‌ترین و فراگیرترین تشکل‌ بخش خصوصی صنعت فناوری اطلاعات، در ماه‌های گذشته به دفعات در مذاکره با نهادهای ذیربط در دولت و حاکمیت، اهمیت رفع این مشکلات را تبیین و پیگیری کرده و در حال حاضر که رئیس جمهوری برای دومین بار در ماه‌های گذشته، شخصا به این موضوع ورود کرده، امیدوار آنها برای تحقق این مهم بیشتر شده است.

در ادامه این نامه سازمان نظام صنفی خود را نماینده قانونی و رسمی صنعت فاوا معرفی کرده، و  دو درخواست و پیشنهاد در مورد تشکیل کارگروه بررسی کندی اینترنت ارائه کرده است.

در اولین تقاضا این سازمان خواسته است که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، یکی از اعضای این کارگروه باشد تا بتواند با پای کار آوردن ظرفیت‌های بخش خصوصی، هم مسئولیت نظارت دقیق بر کیفیت اینترنت و انعکاس نظرات واقعی مردم و فعالان اقتصادی را بر عهده داشته باشد و هم راهکارهای مناسب برای مدیریت بهتر وضع موجود را ارائه کند.

در توضیح درخواست دوم در این نامه آمده است: «فعالیت این کارگروه، که با پیشنهاد ارزشمند و راهبردی جنابعالی تشکیل خواهد شد، مقطعی نبوده، بلکه دائمی فعال باشد و نمایندگان بخش خصوصی صنعت فاوا این فرصت را داشته باشند که به‌صورت مستمر با نهادهای ذیربط در حوزه اینترنت، از جمله مرکز ملی فضای مجازی، در ارتباط بوده و بتوانند در کنار توجه به چارچوب‌ها، اصول و سیاست‌های کلان کشور، مطالبه و نیاز به‌حق عموم مردم برای دسترسی به اینترنت آزاد و با کیفیت را محقق سازند.»

پیش از این نیز انجمن تجارت الکترونیک تهران، در نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهوری بعد از دستور تشکیل کارگروه رفع کندی اینترنت، اعلام کرد که به زودی گزارشی از وضعیت اینترنت در ایران تهیه خواهد کرد. همچنین پیشنهادها و راهکارهای عملی بخش خصوصی برای کمک به دولت در این حوزه نیز ارائه خواهد شد.

هفته گذشته و در جلسه شورای عالی فضای مجازی رئیس جمهوری کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مامور بررسی کندی اینترنت کرد.

این برای دومین بار است که کارگروهی به دستوری رئیس جمهوری برای بررسی کندی و کیفیت اینترنت تشکیل می‌شود. دی ماه گذشته نیز وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد که بنا بر دستور رئیس جمهوری برای حل مشکل کندی اینترنت تشکیل کارگروهی پیش‌بینی شده تا مشکلات را در لایه مختلف بررسی کنند، کارگروهی که در نهایت نتیجه فعالیت آن تاکنون اعلام نشده است.

تشکیل این کارگروه‌ها برای بررسی وضعیت اینترنت کشور در حالی تشکیل می‌شود، که وزیر ارتباطات پیوسته وضعیت اینترنت را با اتکا به گزارش‌های بین‌المللی مطلوب ارزیابی می‌کند. همچنین عیسی زارع‌پور اخیرا در حاشیه بازدیدش از اختتامیه بیست‌وششمین نمایشگاه الکامپ گفته بود که شرایط اینترنت روبه بهبود است و در همین نمایشگاه سرعت‌هایی درحال فراهم کردن برای مردم است که به چند صد مگابیت برثانیه می‌رسد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/mf50
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.