کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

به دنبال دستور سازمان تعزیرات و احضار مدیرعامل / تپسی گزینه «عجله دارم» را حذف کرد

در پی احضار میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی توسط سازمان تعزیرات حکومتی و دستور این سازمان، این شرکت تاکسی اینترنتی از امروز گزینه «عجله دارم» را حذف کرد.
شرکت تپسی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به اینکه تپسی همواره به دنبال ارائه راهکارهای متنوع برای گروه‌های مختلف کاربران است، ذکر توضیحاتی در این خصوص را برای شفاف شدن ذهن کاربران ضروری می‌دانیم.»
تپسی توضیح داد: «گزینه «عجله دارم» با هدف ارائه خدمت به کاربرانی که اولویت آنها نه هزینه سفر، بلکه قبول سفر است به خدمات تپسی اضافه شد. این گزینه برای افرادی است که مایل‌اند با افزایش قیمت، شانس قبول سفر از سمت سفیران را افزایش دهند و زمان انتظار کمتری را صرف قبول درخواست خود کنند. پیش از اضافه شدن گزینه «عجله دارم»، بارها کاربران در شبکه‌های اجتماعی اضافه کردن امکانی برای پیشنهاد قیمت بالاتر به سفیر را به تپسی پیشنهاد داده بودند.»
در این بیانیه همچنین توضیح داده شده است که با هدف ارائه خدمات متنوع، در کنار گزینه «عجله دارم»، گزینه «عجله ندارم» نیز در پلتفرم تپسی قرار گرفته است. این گزینه برای کاربرانی در نظر گرفته شده که مایل‌اند در ازای زمان انتظار بیشتر، قیمت کمتری پرداخت کنند. این گزینه همچنان در دسترس کاربران قرار دارد و می‌توانند از آن استفاده کنند. تپسی در بیانیه خود اعلام کرده که گزینه «عجله ندارم» در فاصله کوتاه از رونمایی، با استقبال خوبی مواجه شده است.
به‌علاوه، در این بیانیه در پاسخ به گران‌فروشی دانستن گزینه «عجله دارم» تشریح شده است: «تصور اشتباهی وجود دارد که افزایش قیمت سفرها موجب افزایش درآمد تاکسی‌های آنلاین شده و گزینه‌ای مانند «عجله دارم» با هدف افزایش درآمد به برنامه اضافه شده است. توجه به این نکته ضروری است که آنچه موجب افزایش درآمد تاکسی‌های آنلاین می‌شود، افزایش تعداد سفرهاست نه افزایش قیمت؛ چراکه افزایش قیمت جذابیت سفر را برای کاربر مسافر کاهش داده و باعث کم شدن تعداد سفرها می‌شود. هدف تاکسی‌های آنلاین، ارائه قیمت تعادلی به شکلی است که برای هر دو کاربر مسافر و راننده به‌صرفه بوده و سبب انجام سفر شود.»
در بخش دیگری از بیانیه تپسی قید شده است: «گزینه‌های مختلف سفر در تپسی ازجمله «عجله دارم»، با طراحی یکسان به سفیران تپسی نمایش داده می‌شوند؛ بنابراین سفیران هنگام قبول درخواست‌ها، از انتخاب گزینه «عجله دارم» توسط کاربر اطلاعی ندارند. تپسی در این زمینه همه تلاش خود را به کار گرفته تا مانع سوءاستفاده‌های احتمالی از این گزینه شود.»
به گفته تپسی فقط ۱۰ درصد از کل سفرهای این شرکت مربوط به گزینه «عجله دارم» است. سفرهای «عادی» ۷۰ درصد و سفرهای «عجله ندارم» ۲۰ درصد از سفرهای ناوگان تپسی را تشکیل می‌دهند. تپسی در توضیحات خود اضافه کرده است: «فاصله معنادار گزینه عادی نسبت به سایر خدمات و نیز استقبال از گزینه «عجله ندارم»، گواه نگاه تپسی به ارائه خدمات متنوع با در نظر گرفتن نیازهای مختلف کاربران است.»
تپسی اعلام کرده هم‌زمان با غیرفعال شدن گزینه «عجله دارم»، به پیگیری‌های خود جهت تبیین منطق حاکم بر این سرویس به نهادهای تنظیم‌گر ادامه خواهد داد.
تپسی از دیروز برای حذف، گزینه مورد نظر را به نظرسنجی کاربران گذاشته بود. البته نتایج این نظرسنجی مشخص نشد و به نظر می‌رسد این کار مورد موافقت سازمان تعزیرات قرار نگرفته و دستور به حذف فوری داده است. روز پنج‌شنبه هفدهم اسفندماه نیز اسنپ گزینه عجله دارم را حذف کرد. حذف این گزینه به دنبال دستور فوری رئیس سازمان تعزیرات اتفاق افتاد که این گزینه را مصداق بارز گران‌فروشی اعلام کرده بود.
 
 

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/nkmw
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.