کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

اکوسیستم نوآوری چگونه به سکه روز تبدیل شد؟

پنل «اکوسیستم نوآوری چگونه به سکه روز تبدیل شد؟» با مدیریت رسول قربانی، عضو هیئت‌مدیره کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار، در نکستیشن برگزار شد.


اقتصاد ما رانتی است


سید ولی‌اله فاطمی، بنیان‌گذار توسن، در این پنل بیان کرد: «اقتصاد ایران، رانتی است. وقتی اقتصاد رانتی باشد، صنعت برای ورود فناوری مقاومت زیادی نشان می‌دهد. میان توسعه صنعتی، توسعه فناوری و توسعه GPD رابطه پیچیده‌ای وجود دارد. اگر قانون جهش تولید وجود نداشت، نوآوری وارد صنایع نمی‌شد.»

سید ولی‌اله فاطمی، بنیان‌گذار توسن

او در پاسخ به این پرسش که کدام یک از صنایع در سال‌های اخیر ترندی‌تر بوده، عنوان کرد: «بانک‌ها همیشه ترندی بوده‌اند، با این حال هم‌اکنون حمل‌ونقل و بازرگانی بیشترین فرصت را برای استفاده از ترندهای روز دارند. نسل بعدی کسب‌وکارهای موفق، پلتفرم‌هایی خواهند بود که به‌صورت هوشمند جلو بروند و البته پلتفرمی که نتواند احساس شادی و شعف را به مشتری انتقال دهد، حذف خواهد شد.


ترندی ماندگار می‌شود که نیازی را برطرف کند


مسعود وکیلی‌نیا، مدیرعامل ارتباط فردا، در پنل «اکوسیستم نوآوری چگونه به سکه روز تبدیل شد؟» با بیان این موضوع که ترند جدی سال‌های اخیر در حوزه نوآوری جهان، حرکت به سوی پلتفرمی شدن بوده است، گفت: «این حرکت در بسیاری از کشورهای جهان ترند سال‌های اخیر بوده است. دیجی‌کالا، اسنپ و هزاردستان از نمونه‌های موفق داخلی در زمینه پلتفرمی شدن محسوب می‌شوند.»

مسعود وکیلی‌نیا، مدیرعامل ارتباط فردا

او در پاسخ به پرسش رسول قربانی، مدیر این پنل و عضو هیئت‌مدیره کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار، مبنی بر اینکه چگونه باید ترند را از غیرترند تشخیص داد، عنوان کرد: «یک نوآوری وقتی ماندگار می‌شود که نیازی را از مردم رفع کند، در غیر این صورت حذف می‌شود. روندی که مشکلی را حل کند، هزینه‌ای را کاهش دهد و مخاطب آن را درک کند، پابرجا باقی می‌ماند. درمجموع، فناوری باید در مکان درست و زمان درست معرفی شود.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/uai7
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.