کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

اختتامیه ششمین لیگ اینترنت اشیای ایران برگزار شد / تعامل استارتاپ‌ها و اپراتورها در حوزه اینترنت اشیا

لیگ اینترنت اشیا ششمین اختتامیه خود را در تاریخ 27 تیرماه در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار کرد. اختتامیه با حضور تیم‌های اول تا سوم لیگ اینترنت اشیا و با حضور اپراتورهای ایرانسل و همراه اول برگزار شد. در این مراسم جوایزی در اختیار تیم‌های اول تا سوم قرار گرفت. این رویداد به همت گروه علمی-تحلیلی طیف، فروم اینترنت اشیای ایران و مرکز نوآوری اینترنت اشیای ایران به‌صورت سالانه برگزار می‌شود.

ایده اصلی از برگزاری ششمین لیگ اینترنت اشیا، ایجاد فرصتی برای دیده شدن استارتاپ‌هایی بود که در این حوزه فعالیت دارند. گفتنی است در این دوره به فعالیت تیم‌های برخاسته از مناطق کم‌برخوردار توجه ویژه شده است. هدف دیگر از برگزاری لیگ، ایجاد تعامل آسان‌تر بین استارتاپ‌ها با اپراتورهای مطرح کشور، به‌عنوان بازیگران بزرگ این حوزه اعلام شد.

شناسایی تیم‌های فعال در حوزه‌ اینترنت اشیا در سرتاسر کشور و توسعه اکوسیستم نوآوری در این حوزه از دیگر اهداف مهمی است که لیگ اینترنت اشیا دنبال‌کننده آن است.

حسین مهدیان به‌عنوان نماینده همراه اول، حمایت این اپراتور را از استارتاپ‌های ایده‌پرداز در جهت توسعه کسب‌وکارهای فعال در حوزه اینترنت اشیا اعلام کرد.

در ادامه نماینده ایرانسل ضمن اشاره به ارزشمند بودن فعالیت تمام استارتاپ‌های فعال در حوزه اینترنت اشیا اعلام کرد: «موردی که ما همواره در راهرو‌های سازمانی ایرانسل به آن توجه می‌کنیم، حوزه اینترنت اشیا است، زیرا این حوزه ارزش جذابی برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کند.»


حضور گسترده تیم‌های شرکت‌کننده از مناطق محروم


طبق آمار ارائه‌شده در رویداد اختتامیه ششمین لیگ اینترنت اشیا تیم‌های شرکت‌کننده در حوزه‌های پرکاربردی چون کشاورزی هوشمند خانه و شهر هوشمند، سلامت هوشمند، صنعت هوشمند و حمل‌ونقل و لجستیک فعالیت کردند.

همچنین مهم‌ترین اهداف این دوره از لیگ، تمرکززدایی از فعالیت‌های استارتاپی، شناسایی تیم‌ها در مناطق محروم و حل مسائل سازمان‌ها با استفاده از توان تیم‌ها اعلام شد. از ملاک‌های مورد نظر برای انتخاب تیم‌ها در این دوره ترکیب مناسب تیم‌ها در مدل تجاری و خروج از حالت استارتاپی صرف بود.

در لیگ ششم اینترنت اشیا، 88 تیم از سرتاسر کشور در رقابت شرکت کردند. رویداد فینال در 26 تیرماه در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد و مطابق رأی داوران تیم گلاک در حوزه سلامت هوشمند مقام اول، تیم لینگو در حوزه حمل‌ونقل و لجستیک هوشمند مقام دوم و تیم‌های رابین و کوپال به ترتیب در حوزه خانه و ساختمان هوشمند به صورت مشترک مقام سوم را از آن خود کردند.

در این رویداد اعلام شد می‌توانیم استان سیستان و بلوچستان را به دلیل حضور گسترده و اشتیاق بسیار در زمینه اینترنت اشیا در آینده به‌عنوان قطب اینترنت اشیای ایران معرفی کنیم. از جمله نکاتی که در خصوص تفاوت این دوره با دوره‌های پیشین ذکر شد، استقبال گسترده‌تر مناطق مختلف کشور، خصوصاً مناطق کم‌برخوردار و نیز تأکید تیم‌ها بر نیاز به دیده‌شدن در فضای کسب‌وکاری کشور بود. بلوغ راهکارهای ارائه‌شده و رقابت بسیار نزدیک بین تیم‌ها، از دیگر ویژگی‌های متمایزکننده ششمین لیگ اینترنت اشیا به حساب می‌آمد.


اختتامیه لیگ اینترنت اشیا؛ شروعی برای استارتاپ‌های فعال در این حوزه


محمد کشوری، مدیر فروم اینترنت اشیا، به‌عنوان یکی از سخنران‌های کلیدی اختتامیه با تأکید بر نقش برگزاری چنین رویدادهایی در توسعه اکوسیستم هوشمندسازی در کشور، بیان کرد که این رویداد پایان راه نیست و آغاز راهی است که در آن اکوسیستم اینترنت اشیای کشور با توسعه تعامل میان بازیگران کلیدی آن، ارتقا خواهد یافت و موجب خلق ارزش افزوده، برای کلیه این بازیگران، اعم از استارتاپ‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و اپراتورها خواهد شد.

در انتها و پس از اهدای جوایز تیم‌های برگزیده، توافق‌های اولیه‌ای برای سرمایه‌گذاری مشترک حامیان رویداد روی دو طرح از تیم‌های برگزیده صورت گرفت و هماهنگی‌های لازم برای برقراری جلسات لازم انجام شد تا سایر طرح‌های برگزیده نیز بتوانند در آینده حمایت‌های مورد نیاز خود را برای توسعه کسب‌وکارشان به دست آورند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/mx0r
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.